3.1

Demolition

En investmentbankir kämpar med att förstå sitt känslomässiga bortfall efter sin frus tragiska bortgång. Han börjar slita sitt liv i bitar i ett försök att se var allt gick fel.

Originaltitel Demolition
Regissör Jean-Marc Vallée
Manus Bryan Sipe
Genre 2010-tal, Komedi, Drama
Skådespelare Jake Gyllenhaal, Naomi Watts, Chris Cooper, Judah Lewis, CJ Wilson, Polly Draper, Malachy Cleary, Debra Monk, Heather Lind, Wass Stevens, Blaire Brooks, Ben Cole (III), Brendan Dooling, James Colby, Alfredo Narciso, Madison Arnold, Gregory Haney, Tom Kemp

Kajanus
2019-01-21
Första tjugo minuterna är vassa, därefter går filmen bananas. Typiskt Vallée.
RustyFilm
2018-03-12
Ett mycket udda och flummigt sorgearbete är här charmigt filmatiserat av Bryan Sipe/Jean-Mare Vallée (manus/regi). På skådespelarsidan stora plus till Jack Gyllenhaal (Davis), Naomi Watts (Karen) och Judah Lewis (Chris) som förvandlar detta underliga filmkoncept till nått riktigt bra. Skulle dock personligen önskat mig mer fokus på relationsdramat mellan just David, Karen och Chris och mindre fokus på aktiemäklarföretaget. Jag är mycket överraskad över mitt stora gillande av den här filmen (oväntat). Just soundtrack ere också när det väl dundrar igång.
DiMMUBoRGiR
2017-08-08
Å typiskt bra. Ja, jag vet. Det här har vi sett förr. Men det är intressant, välspelat och medryckande. Lite synd att Chris Cooper spelar en ruskigt stereotyp roll...
HerrNenne
2017-05-29
Jake Gyllenhaal är fantastisk. Så skön stämning i den här filmen och man njuter av åkturen rakt igenom.
Harford
2017-02-06
Helt lysande! Enormt bra manus, bra regi och bra skådespeleri. Både rolig och tragisk. 2015 års bästa film kanske.
simpa
2017-02-05
Så annorlunda, skruvad. Sevärd! Svag 4:a
supermancover
2016-12-17
Jag gillar ju Gyllenhaal mycket och han var bra här med. Men alltså...det är så sjuk kopiering av "Fight club" så att jag inte riktigt kunde uppskatta filmen som sig själv since "Fight club" is my fave. Men bra. Värd att se, men kommer inte komma ihåg denna ens om nån månad.
RichardEk
2016-11-29
Av någon anledning är Jake Gyllenhaal ofta bättre än de filmer han medverkar i. Trots filmens allvarliga tema engagerar den inte så som en dramakomedi behöver göra för att fungera. Att filmen följer en ganska förutsägbar narrativ projektorbana gör det inte bättre. Här finns enstaka scener med fint samspel mellan Gyllenhaal och Watts och Judah Lewis är ännu en i raden imponerande unga skådespelare från USA. Men som helhet övertygar inte filmen.
BrutusBeefcake
2016-08-23
Soloprestation från Gyllenhall och han är alltid lika fantastisk, däremot hade jag hoppats att själva filmen hade varit lite bättre, för det skulle rollprestationen vara värd. Första timmen är guld, men sedan så kommer det aldrig riktigt vidare. (9-/15)
PeterTheW
2016-07-24
Alltså, det är ju hitta-sig-själv-filmen utan att riktigt hitta sig själv, eller? Intressant men kanske något segt och lite väl mycket handling utan konsekvenser, men tillräckligt mycket som fungerar för att man ska fortsätta titta. Bra skådespelare framförallt.