2.5

Demolition Man

San Angeles år 2032 är kliniskt fritt från smuts, brott, kroppskontakt och andra onyttigheter. En nerfryst superskurk från 1996 tinas upp och ställer till kaos - och den handfallna polisen måste snabbt leta upp en snut i frysboxen...

Originaltitel Demolition Man
Regissör Marco Brambilla
Manus Peter M Lenkov, Robert Reneau, Daniel Waters
Genre Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Sandra Bullock, Sylvester Stallone, Wesley Snipes, Nigel Hawthorne, Benjamin Bratt, Bob Gunton, Glenn Shadix, Denis Leary, Steve Kahan, Grand L Bush, Pat Skipper, Paul Bollen, Mark Colson, Andre Gregory, John Enos III, Troy Evans, Bill Cobbs

Skapad 2019-11-02 av Anonym
Året är 2032 i San Angeles och brottsbekämpningen går så effektivt att polisen inte nu längre har något att göra. Men det dröjer inte så länge tills ärkeskurken Simon Phoenix dyker upp i d...   Läs mer »

2018-02-14
Lite smårolig!!!
picklessmulan
2017-10-31
Betydligt sämre än jag ville minnas den
myslas
2017-07-28
Det här är en så udda mix av 90-talsaction och satir att jag knappt vet hur jag ska betygsätta den. Som actionfilm betraktat är det rätt mycket dynga, särskilt med tanke på att den kommer från genrens guldålder. Det går dock inte att bortse från att det är lite utav en komisk pärla och inte på ett oavsiktligt sätt. Man får stå ut med att det mesta är ologiskt och dumt men det tänker man inte särskilt mycket på för man har fullt upp med att skratta hela tiden.
Jamesa
2017-07-09
Rolig, underhållande och Sly är perfekt.

2016-10-19
Uruselt manus og Snipes skal vi ikke snakke om. Men fine miljøer, design bra musikk og en sjarmig Bulldog redder toern.

2016-10-19
Har ikke begynt spesielt bra. Tror det kan bli vanskelig å forsvare treeren fra 2004.
gjoob
2016-08-09
Några framtidsvisioner (C2C-mötet och Schwarzeneggers framtid inom amerikansk politik) visade ju sig vara hyfsat träffsäkra. Och kul att fängelsedirektören från Shawshank Redemption ser ut som Dr. Evil! Som actionfilm betraktat, är den ovanligt flamsig och oseriös, vilket bara spär på den ostiga 90-talskänslan.
yrkeschaufföre
2016-07-02
Med en stor skopa nostalgi så får den en svag fyra igen. Stallone är okej och Sandra är söt och hon spelar Lenina så underbart naivt, flera roliga detaljer om framtiden å samtidigt har man missat en del kul saker att skämta om.
92axha10
2015-09-12
Riktigt underhållande och stabil action. Snipes verkar trivas att spela skurk och han och Stallone funkar bra ihop. Mycket bra komedi blandat i mixen gör denna en rolig upplevelse som håller än idag.
GinNTonic
2015-07-13
Väldigt b men ändå rätt charmig. Dock långt ifrån lika bra som jag mindes den.