1.9

Demonic

Carly, en kvinna mitt i livet får en dag reda på att hennes mamma som hon inte längre har kontakt med, ligger i koma. Vad är det som orsakat komat? Har det kopplingar till hennes mardrömmar? Är det en ondskefull kraft som ligger bakom?

Originaltitel Demonic
Alternativ titel The Unlocked
Regissör Neill Blomkamp
Manus Neill Blomkamp
Genre Skräck, Science Fiction, 2020-talet
Skådespelare Carly Pope, Kandyse McClure, Chris William Martin, Michael J Rogers, Nathalie Boltt, Terry Chen

PeterTheW
2023-05-11
Njaaaäääääeee
vonadel
2023-03-08
Nej, vilken besvikelse. Hade inte superhöga förväntningar, men bättre än så här hade jag ju hoppats på. Vet inte riktigt vad han (Blomkamp) är ute efter. Någon märklig kombo av sci-fi o skräck som inte fungerar alls. Waste of time! 3/10
2022-05-22
Blomkamp ska uppenbarligen hålla sig till sci-fi, för det här var inget vidare. Konstigt manus och underliga effekter.
fridenpaden
2022-04-23
Hur kan Blomkamp som tidigare gjort så bra filmer komma upp med nåt sånt här? * Pandemifilm med dåliga förutsättningar? * Gjort någon arg i filmvärlden och fått göra en hemmafilm i microsoft paint? * Tappat all talang? Hur som helst är detta totalt skräp.
amam
2021-09-10
Neill Blomkamp är verkligen "hit or miss" och med betydligt fler missar än träffar. Det här är en av missarna. Kul att se Carly Pope igen däremot. (men måste flika in att jag verkligen avskyr när de döper karaktärerna till samma namn som skådisen, förstör hela tiden suspension of disbelief för mig).