1.8

Demonium

En maskerad galning härjar på ett italienskt slott och mördar ägaren. Släktingar från hela världen samlas för att ta del av arvet, men kommer de att överleva natten?

Originaltitel Demonium
Regissör Andreas Schnaas
Manus Ted Geoghegan, Sonja Schnaas
Genre Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Andrea Bruschi, Claudia Abbate, Giuliano Polgar, Emilia Marra, Maurizia Grossi, Paolo Di Gialluca, Erika Manni, Joe Zaso

Samtalsmanicken
2020-03-30
Här dog Schnaas som regissör. Man använder inte cgi-effekter i tyska splatterfilmer.
schramm
2007-07-11
bland det roligaste jag någonsin sett. men tyvärr är inte detta en komedi. värdelöst är bara förnamnet!
Dele
2007-05-21
Stelt skådespeleri på sina håll och filmen engagerar inte direkt.
filmmange
2007-03-02
En av Schnaas sämsta.
Docklands
2007-01-26
Gillar Schnaas filmer i vanliga fal, men det här nåda inte fram
ThrashingMad
2004-11-05
Bitvis ganska hyffsad, men lite halvtaskiga cgi-effekter.
PUNGentSTENch
2003-10-10
Annorlunda film från Schnaas som har huvudpunkten på stämningen och karaktärerna istället för på effekterna.
DerGoreking
2003-08-20
Annorlunda film från Schnaas som här visar att han kan göra spännande filmer. Synd bara att filmen är upplagd så att man vet hur det slutar redan i början av filmen. Bra försök i varje fall och man kan riktigt känna lite Fulci känsla. Synd att man har valt att använda cgi-blod istället för vanligt grisblod; effekterna känns inte riktigt lika vassa som vanligt.