Demonstone

Två Amerikanska marinsoldater utreder en serie groteska mord som skett i Manila. Morden verkar ha en koppling till en mystisk amulett som arkeologer nyligen funnit i en 400 år gammal grav. Det visar sig att en krigarmunk lagt en förbannelse på amuletten vilket nu släppt lös ondskefulla och övernaturliga krafter, ute efter en endaste sak ? att döda!

Originaltitel Demonstone
Alternativ titel Heartstone, Deathstone
Regissör Andrew Prowse
Manus Frederick Bailey, David Philips, John Trayne
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare R Lee Ermey, Jan-Michael Vincent, Nancy Everhard, Peter Brown, Pat Skipper, Marilyn Bautista, Rolando Tinio

2020-03-29
Mat1az summerar det bra. Tokgalen blandning av Filipino-action och övernaturlig skräck. Helt idiotisk story egentligen, men det är grymt underhållande när de två slitna huvudrollsinnehavarna skuttar runt och hamnar i det ena jävelskapet efter det andra. Betydligt roligare än vad jag trott.
Mat1az
2011-12-30
Americano-Filipino action när den är som trashigast (och bäst)! Veteranen R. Lee "Full Metal Jacket" Ermey utreder mystiska mord i Manila med Jan-Michael "Airwolf" Vincent. En 400 år gammal amulett som bär på en förbannelse av en krigarmunk ligger bakom skiten. Det är ett bra tempo och inte för mycket snack mellan actionscenerna. Schysta biljakter och en hel del pang pang. Helt i klass med "The One Armed Executioner". I like it!