2.9

Den åttonde dagen

Anna, 12 år, bor på en stor ö. Hon har länge väntat på att den jämnårige Pejter ska komma tillbaka till ön där hans pappa bor. Plötsligt en dag kommer han med båten och Anna hoppas att han ska stanna för gott, men det blir bara en vecka.

Originaltitel Den åttonde dagen
Regissör Anders Grönros
Manus Rose Lagercrantz, Anders Grönros
Genre Familjefilm, Drama, 70-tal
Skådespelare Tintin Anderzon, Susanna Rådö, Benny Fehér, Mimmo Wåhlander, Lars Amble, Nina Säbom, Per Lönnström, Sten Johan Hedman

2018-08-04
Ha, ha, typisk 70-tals film och så frigjord. Skulle ha klassas som barnporr med råge i denna hysteriska värld vi lever i nu. Kommer inte håg så mycket av själva filmen, men vill minnas att den var rätt ok..
Cineasten
2012-08-15
Tintin Anderzon visar brösten i en scen. Skulle förmodligen ses som barnporr eller åtminstone MYCKET kontroversiellt idag. Helt sjukt vad långt det har gått.
symbiosis
2009-03-07
Jag måste se denna igen! Nån som har en gammal vhs-kopia liggandes? Betalar multum
Nannou
2006-05-10
Fan vad jag retade mig på den krullhårige pojken Pejter.
MoRBiD
2004-11-15
"Jag önskar att det fanns en åttonde dagen. Den skulle vara i all evighet."
epiQ
2004-07-18
Detta är en ganska så svag trea också. Det var ju i och för sig ett bra tag sen jag såg den. Kanske skulle jag ha en annan uppfattning i dagens läge.