2.4

Den avhuggna handen

England 1795. Catherine har just gift sig med adelsmannen Charles Fengriffen och de bosätter sig i hans slott ute på landsbygden. Men Catherine känner genast att något inte står rätt till i huset, och underliga saker sker för henne. Alla i huset verkar veta vad som är fel men ingen vågar berätta för Catherine.

Originaltitel And Now the Screaming Starts!
Regissör Roy Ward Baker
Manus Roger Marshall, David Case
Genre Skräck, 70-tal
Skådespelare Patrick Magee, Herbert Lom, Peter Cushing, Ian Ogilvy, Stephanie Beacham, Geoffrey Whitehead, Guy Rolfe, Rosalie Crutchley, Gillian Lind, Janet Key

Djason
2012-06-08
Inget för mig!!
produr
2010-02-21
tycker den var lite småkul småryslig sådär
idd
2007-10-16
roy ward baker är en mästerlig regissör, men här lyckas han trots cushings hjälp inget vidare.. miljöerna är fina men den töntiga spökhanden som smyger omkring i varje scen är faktiskt för fånig för att tas på allvar..
Lagaard
2007-02-28
amicus är kul
Dele
2006-07-24
Lite småtråkig och stereotyp kanske men hyfsad.
PeepingPablo
2006-04-29
De tar i lite väl mycket med musiken...
evot
2004-11-07
ha ha ... den här var ju ganska kul ibland. Fast tråkig för det mesta ... vilket inte gör så att det roliga (som filmskaparna inte menat vara roligt) ökar betyget.
Myran_no1
2004-11-07
Om ni tycker att den här är dålig... kolla in Camp Slaughter!!!!!
Raggarn
2004-07-15
Lite bättre kvalla på bild och ljud så hade den varit bättre
OlDirtyHenke
2004-05-05
Mitt livs sämsta köp! Jag var nära att hugga av min egen hand för o straffa mig själv!