2.7

Sverige är under attack. Inte av stridsvagnar vid gränsen utan det handlar om it-system som mystiskt börjar släckas ned och faciliteter som plötsligt slås ut.

Originaltitel Den blomstertid nu kommer
Alternativ titel The Unthinkable
Regissör Victor Danell
Manus Christoffer Nordenrot, Victor Danell
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Christoffer Nordenrot, Lisa Henni, Jesper Barkselius, Pia Halvorsen, Karin Bertling, Magnus Sundberg, Krister Kern, Lo Lexfors, Ulrika Bäckström, Niklas Jarneheim, Arvin Kananian, Håkan Ehn, Tarmo Sakari Hietala, Björn Andersson, Eleonor Leone

Skapad 2019-12-16 av vakentimmar
Ett Sverige under attack, regeringsbyggnader som sprängs och kommunikation som slås ut. Den blomstertid nu kommer är en svensk katastroffilm där mänskliga svårigheter sätts på ännu mer prov n...   Läs mer »

dudson
2021-08-07
Har ni sett nån Tysk bärplockare.."? lol") SWE film i sin sämsta skepnad. Snacka om framstressad "story" Mjao detta lär vara det märkligaste vårat land producerad på mkt.mkt.länge..//
andmoreagain
2021-07-29
Börjar horribelt dåligt då relationsproblemen med pappan och tjejen ska etableras, där har filmmakarna noll talang. Genomuselt och dåligt utfört måste jag säga. Däremot tycker jag att filmen blir ganska fräsig när alla bilkrascher och explosioner kommer igång! Det måste jag uppmuntra! Svag trea!
2021-07-27
Oj, så pretentiöst. Förvisso är den inte fullt så dålig som jag ogillade den, men jösses! Onödiga övertydligheter varvas med otydliga subtiliteter. Dessutom avskydde jag huvudpersonen och hans seghet. (3/15)
2021-07-26
Var bara en konstig film, inte speciellt intressant heller...
F-M-J
2021-07-03
Forcerat manus som tappar mark desto längre speltiden löper. I slutändan är det tyvärr riktigt dåligt, även om man inte vill erkänna det för sig själv.
lucius
2021-03-14
Man blir sjukt trött på alla målsökande fordon efter ett tag
Robodan
2021-02-17
Så sjukt ojämn. Vissa delar är riktigt bra. Den är snygg och stundtals spännande. De har en bra idé. Men vissa delar är äckligt dåliga. Relationerna fungerar inte alls och en eldig gitarrscen är bland det värsta jag sett. Jag fascineras av vissa delar, men tyvärr förstör de även mystiken på slutet med några helt onödiga postscener
mammene
2021-02-14
Är lite splittrad till det här, själva katastrofhändelserna och tiden före tycker jag att man gjorde bra. Men sedan blev det lite väl konstigheter, många privata konflikter mitt i alltihopa som inte kändes som det viktigaste just då. Jag skulle nog inte bråka på min far om himlen håller på att ramla ner. Kändes löjligt på det viset och en scen i slutet med pappan blev bara för mycket. Men som sagt det fanns mycket bra också, och svensk landsbygd i filmer är vi inte bortskämda med, så tvåan är skapligt stark.
HerrNenne
2021-01-05
Finns nog inte många i filmvärlden jag nu har mindre respekt för än Christoffer Nordenrot. Här tävlar han med sig själv om i vilken roll han kan verka som mest inkompetent. Ingen vinner. Alla förlorar. Filmen då? Den ser bra ut, idén är bra, och den har rätt bra stämning ett bra tag. 15 minuter i mitten av filmen när saker brakar lös, framfallt i Sthlm, är riktigt bra. Men sen återvänder vi till huvudkaraktären igen. Filmen är kort sagt usel. Den är full av dumma omotiverade beslut, katastrofalt skriven dialog och karaktärer så tunt skrivna att de skulle sippra igenom din covid-mask.
Ranma
2020-09-19
Väldigt ofokuserad och spretig film. Det är inte riktigt klart vad den ska föreställa egentligen. Action? Familjedrama? Kärleksfilm? Det finns varken någon tydlig handling eller karaktärer man riktigt sympatiserar med, och sonen är särskilt osympatisk och stel. Eftersom hela 20 minuter läggs i början på att visa vem han är och varför, så tror man ändå att han ska vara lite mer framträdande i filmen och kanske bidra lite, men där är det i princip tvärstopp. Farsan är den man i slutändan engageras mest av. Actionscenerna är mycket välgjorda ändå, så det räddar den från ett lägre betyg. Jag hade velat se mer av det istället.