2.8

Sverige är under attack. Inte av stridsvagnar vid gränsen utan det handlar om it-system som mystiskt börjar släckas ned och faciliteter som plötsligt slås ut.

Originaltitel Den blomstertid nu kommer
Alternativ titel The Unthinkable
Regissör Victor Danell
Manus Christoffer Nordenrot, Victor Danell
Genre 2010-tal, Drama, Thriller
Skådespelare Christoffer Nordenrot, Lisa Henni, Jesper Barkselius, Pia Halvorsen, Karin Bertling, Magnus Sundberg, Krister Kern, Lo Lexfors, Ulrika Bäckström, Niklas Jarneheim, Arvin Kananian, Håkan Ehn, Tarmo Sakari Hietala, Björn Andersson, Eleonor Leone

Skapad 2019-12-16 av vakentimmar
Ett Sverige under attack, regeringsbyggnader som sprängs och kommunikation som slås ut. Den blomstertid nu kommer är en svensk katastroffilm där mänskliga svårigheter sätts på ännu mer prov n...   Läs mer »

cedmoy
2019-12-11
Jag förstår faktiskt inte den här filmen. Är den spännande? Nej. Har den intressanta karaktärer? Nej. Känner jag något för någon karaktär? Nej, alla är osympatiska och beteer sig märkligt och irriterande. Är den tankeväckande? Nej. Fascinerande att dom som har gjort så många geniala kortfilmer kan göra en så dålig långfilm. Jag vill verkligen gilla något med den här filmen, särkilt som en kompis till mig tyckte den var fantastisk, men jag kan inte hjälpa det - ok vissa action-scener är lite coolt gjorda helt klart! - men som helhet är den helt värdelös. jag känner mig lurad på nåt sätt
Arensberg
2019-07-29
mkt bra, fan vad alla fånar sig, det är go genrefilm!
InzZzomnia
2019-07-14
Nä ambitionen var det inget fel på men genomförandet har en del att önska, klent manus och klent skådespel.
WillyV
2019-06-24
Imponerande ambitionsnivå. Bitvis riktigt tajt.
Murvel48
2019-06-23
Enerverande, ologisk och på många sätt dåligt gjord - och fan vad trött man blir på sonens ständigt fåraktiga stirrande. Aktionscenerna räddar en svag tvåa. Men det är med darr på ribban...
Murvel48
2019-06-23
En på alla sätt enerverande film - och mest enerverande var sonens ständigt fåraktiga stirrande.
Hanness
2019-05-25
Ologisk och pinsam film, såklart ska det vara den onda ryssen med.
norenorama
2019-05-10
Mycket var fan bra på riktigt, heja Sverige! Lätt sevärd, men en scen förstörde sjukt mycket för mig då jag är lite känslig för vissa saker, så drar ner betyget. Dock så har jag hittat en ny favvo skådisi Jesper Barkselius, farsan, sjukt bra, honom vill jag se mera utav, men han va så jävla bra här så är ingen fara för det, kul när man ser någon ny man gillar =) Lär även hålla ett öga på Victor Danell regissören, se vad han tar sig för mera.
2019-04-13
Jag är positivt överraskad, roligt att Sverige kan åstadkomma en riktig film för en gångs skull. Effekter, spänning och story är i stort bra, men visst hade filmens drama behövts fila på - särskilt huvudkaraktären som är bra grå.
dafreakish
2019-04-06
Imponerande debut av kollektivet. En intressant, vacker och samtidigt spännande historia som bådar oerhört gott inför framtiden.