1.7

Den frusna leoparden

Två bröder, Jerry och Kiljan, möts igen efter några år borta från varandra. Jerry är den äldre, han har suttit i fängelse för småbrott men nu beslutat sig för att försöka leva hederligt och har familj, som han har funnit harmoni med. Han driver en liten enmansbilverkstad i ett skrotupplag. Kiljan, den yngre, är en drömmare, som lever utan hänsyn vare sig till sig själv eller till andra.

Originaltitel Den frusna leoparden
Regissör Lárus Ýmir Óskarsson
Manus Lars Bill Lundholm
Genre Drama, 80-tal
Skådespelare Joakim Thåström, Peter Stormare, Jacqueline Ramel, Christian Falk, Marie Granlund, Agneta Ekmanner, Björn Granath, Gösta Bredefeldt, Keve Hjelm, Tuncel Kurtiz, Mikaela Steen, Hjalti Rögnvaldsson, Tord Peterson, Fanny Hultén-Aulin

Skapad 2019-12-09 av Cineasten
Den frusna leoparden handlar om Kiljan som nyss kommit tillbaka från en (Nu kommer det roliga. Man vet inte var Kiljan kommer ifrån. Har han muckat från lumpen precis eller har han muckat från kå...   Läs mer »

produr
2017-11-17
Seg och tråkig film men kul att se Thåström och Stormare
Bulten27
2017-02-11
Obeskrivligt usel verkligen, behållningen är ju stormare och såklart kul att se pimme
AlbinWesley
2016-04-10
Det finns ingenting positivt att lyfta fram, väldigt låg nivå på det allra mesta. Ingen av skådisarna behöver egentligen skämmas nämnvärt, men ingen borde va särskilt stolt heller. Njae egentligen borde nog den här filmen aldrig gjorts, jag kan inte tänka mig att den skänkt någon glädje till någon.
estet_kikka
2013-02-16
hade inte sett den alls, å den hade nog inte varit hågkommen idag om det inte var för pimme. trist som fan
Raimo_1985
2012-12-25
Finns den på Sandrews Video??
precineadd
2011-12-05
"Jag ska åka till Nairobi, du kommer inte att förstå"
Netmi
2010-11-06
Nej, det här var då ingenting för mig. En stillsam film kan vara underbar, men jag räknade minuterna som var kvar under denna. Dock små komiska stunder.
100tonvalspäck
2010-11-04
Otroligt tråkig. Så seg att den borde användas som jämförelse vid tråkiga stunder istället för den lite uttjatade "roligare att se färg som torkar", för det här var faktiskt tråkigare än så. Men scenen med sköldpaddorna är lite kul.
Heliopoeticus
2010-10-30
Otroligt charmig och inte så dålig som jag hade trott :-)
Mensah
2009-12-30
Denna är ju ett måste att se, mest för Thåströms och Christian Falks medverkande, men var kan jag hitta den?