3.1

Den gråtande ministern

Den folkkäre försvarsministern Sven Cederwall har allt man kan önska sig. En framgångsrik karriär och en lycklig familj. Allt ändras över en dag när han träffar den vackra servitrisen Anja. Han blir besatt och när kärleken besvaras bjuder Sven med henne till familjens sommarstuga i Norrland. Idyllen bryts av en fruktansvärd olycka. Allt ställs på sin spets och mardrömmen för Sven har bara börjat...

Originaltitel Den gråtande ministern
Regissör Leif Magnusson
Manus Leif Magnusson
Genre Drama, Mini-serie, 90-tal
Skådespelare Stefan Sauk, Stig Ossian Ericson, Heinz Hopf, Krister Henriksson, Viveka Seldahl, Sten Ljunggren, Jan Mybrand, Per Eggers, Claes Ljungmark, Bergljót Arnadóttir, Halvar Björk, Malgorzata Pieczynska, Tova Magnusson

jlam
2017-10-26
Hade några kul citat från den här i skallen förr (Du måste hjälpa mig, Lars-Erik! -Försvarsministern, han bara gick-ut. Jävla idiot) men avsnitten varierade i kvalitet.
AlbinWesley
2016-01-11
I viss mån ganska taffligt, men Henriksson gör sin roll utmärkt och det är den som driver hela berättelsen. Hans fallande psyke och fördärvet som följer skildras mycket bra.

2014-01-23
Slutet känns lite hafsigt och forcerat och den lider ju av en skriande brist på Heinz Hopf och Stig Ossian Ericsson, men överlag bra svensk tv-thriller.
Berniey
2013-04-14
Välspelat med en intressant handling där skådespeleriet är övertygande men det känns inte riktigt helgjutet hela tiden men en del av spänningen går ju förlorad då man sett den innan men fortfarande sevärt är det.
Xenox
2012-10-05
Stark trea. En spännande och intressant historia. Krister Henriksson spelar mycket bra.
Fantastroid
2012-06-15
Mins att jag "sket ner" mig till en viss scen rörande en brygga och det är allt jag baserar betyget på.
hugo-
2005-01-20