2.7

Den gula Rolls-Roycen

Episodfilm som följer en bils öden och äventyr. Bilen är en gul Rolls-Royce, som i tur och ordning ägs av en engelsk markis, en italiensk maffialedare och en amerikansk änka.

Originaltitel The Yellow Rolls-Royce
Regissör Anthony Asquith
Manus Terence Rattigan
Genre Drama, Romantik, Komedi, 60-tal
Skådespelare Shirley MacLaine, George C Scott, Omar Sharif, Ingrid Bergman, Rex Harrison, Jeanne Moreau, Alain Delon

Ghostface
2018-01-02
Lättsam bagatell med MacLaines mittenepisod som den mest underhållande.
Andergast
2013-11-18
Ingrid Bergman lyfter hela filmen i sin del, i en film som annars var rätt anonym fram tills dess.

2010-05-14
Ingrid Bergman är det som gör denna filmen så sevärd. Annars är del 1 och 2 godkända inte mer. Men del tre, med Ingrid Bergman, är den klart bästa och underhållande. Filmen får en 3a medan Ingrid Bergmans del får en 4a.
kexchokladet
2009-12-21
En trevlig och underhållande film även om den andra delen av de tre var avsevärt sämre än de andra två.
kennert
2009-10-18
Första avsnittet var bäst.
TobiasRydén
2008-05-09
Till en början underhållande färgfilm, men blir tråkigare från mitten mot slutet.
NHL
2006-09-30
En mycket fin rolluppsättning som dock inte kan rädda filmen till ett högre betyg än en 3:a. Oengagerande och förhållandevis segt. Plus måste dock ges till den ypperliga cinematografin och den coola Phantom-Rollsen.
Shangri-La
2006-05-01
Mycket mycket länge sedan jag såg den här, har saknat den, om det är den jag tror så är det en klassisk 60-tals film med mycket snygga rondellåkningar till helt rätt musik.
carnevil
2003-10-30
Seeegt
daner
2002-12-30
Nja, nog är det väl en spännande tanke att sätta en bil i centrum för en film, men här tycker jag delberättelserna blir relativt oengagerande. Kanske om de lagt lite möda i att försöka väva samman det hela lite tightare hade det blivit lite mer intressant och engagerande..