2.3

Den gyllene liljan

Stenograf blir kändis över en natt som New Yorks "No-Girl" sedan hon nobbat en brittisk adelsman. Men hennes kändisskap gör bara britten mer intresserad och med i leken finns dessutom en reporter som haft ett öga på henne sedan länge och som nu ser sin chans att fånga hennes hjärta.

Originaltitel The Gilded Lily
Regissör Wesley Ruggles
Manus Claude Binyon, Jack Kirkland, Melville Baker
Genre 30-tal, Komedi, Romantik
Skådespelare Claudette Colbert, Fred MacMurray, Ray Milland, C Aubrey Smith, Luis Alberni, Eddie Craven, Donald Meek, Charles Irwin, Forrester Harvey, Grace Bradley, Claude King, Charles C Wilson, Edward Gargan, Pat Somerset, Georgie Billings

2016-01-06
Storyn var rätt fyndig faktiskt, men den kändes underutvecklad och förhastad. Sångnumrena blev bara tramsiga, men det får man nästan alltid på köpet när det gäller 30-talskomedier. Lite mer karaktärsutveckling, inte minst när det gäller Ray Millands överklasskaraktär, hade heller inte skadat.
Mikka
2011-11-26
Med den här fantastiska skådespelarensemblen borde filmen ha glänst till ibland. Det gör den tyvärr inte. 2-