3.4

Den hemliga trädgården

TV-film med den klassiska historien om den bortskämda flickan som, föräldralös pga pesten, skickas från Indien till England för att bo hos sin farbror på ett ensligt gods. Här möter hon nya människor och utforskar godsets område. Hon hittar en bit av trädgården omgärdad av en hög mur och upplever förändringar i sitt liv pga trädgården.

Originaltitel The Secret Garden
Regissör Alan Grint
Manus Blanche Hanalis, Frances Hodgson Burnett
Genre 80-tal, Familjefilm, Drama
Skådespelare Gennie James, Barret Oliver, Jadrien Steele, Michael Hordern, Billie Whitelaw, Derek Jacobi, Colin Firth, Julian Glover
Filmnummer 19074

kissmestupid
2010-06-08
Jag måste få tag i den här filmen känner jag.
Zuzz
2009-04-16
Åååh det är ju denna! Att jag inte betygsatt den! Älskade boken så jag hyrde filmen och älskade den med >_< En klar 4a!
largodil
2008-10-21
en av de bästa barnböcker som gjorts,som faktiskt blir ganska rättvist portätterad genom denna film. Mysig, välspelad... en höstmatinéfilm
kjs
2008-02-12
Oj det finns en film från 80-talet och en från 90-talet... jag minns inte vilken av dem som jag har sett, kanske har jag sett båda. Men jag tror inte att jag har sett någon av de tidigare versionerna.
Karina
2006-10-04
Mys pys :D
mgrankvist
2005-12-18
jag såg den när jag var liten och den har etsat sig fast i mitt hjärta... jag bär den med mig, alltid.
godders
2005-07-15
Verkliga barndomsminnen. Sköna minnen
Tirith
2004-11-23
underbart fin. Underbart! Boken är också underbar. når dock inte riktigt upp till en femma.
Raissa
2004-11-19
Gullig, gillade den verkigen när jag var liten!
camillis
2004-07-11