1.7

Den hemlighetsfulla ön

Det amerikanska inbördeskriget pågår och ett antal personer flyr från ett fångläger i en luftballong. De driver ut till havs och hamnar till slut på en öde ö där det visar sig att djuren är groteskt stora.

Originaltitel Mysterious Island
Regissör Russell Mulcahy
Manus Adam Armus, Nora Kay Foster
Genre Äventyr, Fantasy, Action, 2000-tal
Skådespelare Kyle MacLachlan, Danielle Calvert, Gabrielle Anwar, Patrick Stewart, Jason Durr, Omar Gooding, Vinnie Jones, Tom Mison, Chris Larkin, Roy Marsden, Geoffrey Giuliano

2011-12-28
Patrick Stewart måste haft hjärnsläpp när han gick med på det här...eller eventuellt förlorat ett vad.
Martain
2007-09-03
Jules Verne förutspådde mycket men inte fan tror jag att han förutspådde den här skiten!
xpor
2007-06-29
Hahah! Ahkoila's kommentar träffar den här filmen rätt i skrevet, och precis så är den. Tyvärr. Filmen är nog faktiskt inte ens riktigt värt tiden man lägger ner på att se den.
Goham
2006-09-01
Känns som den e gjord på 80-talet, å den hinner aldrig gripa en trots en bra grundhistoria. Tog mig säkert 7 försök att komma igenom den, å då snabbspolade jag ändå sista halvtimmen
ahkoila
2006-04-30
Jules Verne roterar allt snabbare i sin grav.