3.3

Den hemlighetsfulla trädgården

Marys föräldrar omkommer under en våldsam jordbävning i Indien. Hon skickas till England, där hon skall bo hos sin morbror på ett gammalt gods i en ödslig trakt. Mary möter några nya vänner och upptäcker en vacker och hemlighetsfull trädgård som kommer att förändra hela hennes liv. Det är en speciell trädgård där vänskap blommar och sjukdom och sorg tonar bort.

Originaltitel The Secret Garden
Regissör Agnieszka Holland
Manus Caroline Thompson
Genre Fantasy, Familjefilm, Drama, 90-tal
Skådespelare Kate Maberly, Heydon Prowse, Andrew Knott, Maggie Smith, Laura Crossley, John Lynch, Walter Sparrow, Irène Jacob, Colin Bruce

Skapad 2019-12-22 av Stygga-Vargen
När jag var 12 blev jag sjuk och fick stanna hemma från skolan ett par dagar. Det här var en bit in på hösten år 2000 och en eftermiddag var jag för trött för att spela TV-spel så jag tittad...   Läs mer »

2017-09-13
Söt film, som faktiskt ibland lockar fram tårarna.
2017-05-07
Ett sant mästerverk!
idaho1981
2017-03-20
Fin och småspännande historia som är vackert filmad. Kan tänka mig att jag hade tyckt ännu mer om den om jag sett den som barn.
Biberkolben
2017-02-20
Gullig men underlig.
ASSFACE
2016-11-01
Vilken kanonrulle! Mörkt och spännande.
Zipper
2014-02-04
Fin.
AlbinWesley
2013-07-03
Inte helt oväntat saknas det fantastiska jag såg när jag älskade den som barn. Men trots att jag har svårt för barnen så duger den.
vampire_87
2013-03-21
Den här boken läste jag när jag var liten, och jag tyckte väldigt mycket om den. När jag blev äldre så har jag letat efter filmen, men nu äntligen så har jag fått tag på den och jag måste säga att jag är nöjd med att ha sett den. Det är bra skådespeleri, fina miljöer och en underbar historia. Det är längesen jag läste boken men när jag sett filmen så poppade minnen från boken upp lite smått. Dame Maggie Smith (Professor Minerva McGonagall i Harry Potter) spelar som vanligt en strikt dam men i slutet av filmen så går det inte riktigt bra för henne och hon blir ledsen, och då får även jag en liten klump i halsen. Jag visste sedan innan att Dame Maggie Smith var med i den här filmen, vilket var ytterligare en anledning till att se den. En helt okej film tycker jag.
Xenox
2012-10-14