2.6

Den inre cirkeln

I domare Hardins rättssal blir uppenbart skyldiga oftare och oftare frikända på formella grunder. När två pedofiler som dödade en nioårig pojke går fria är måttet rågat och då kommer en äldre kollega och mentor till hjälp.

Originaltitel The Star Chamber
Regissör Peter Hyams
Manus Roderick Taylor, Peter Hyams
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, 80-tal
Skådespelare Michael Douglas, Yaphet Kotto, Hal Holbrook, Sharon Gless, James Sikking, Joe Regalbuto, Don Calfa, Jack Kehoe, Larry Hankin, Michael Ensign

skitbad
2017-12-13
Delvis lite skönt regiarbete men i slutändan känns det ändå som ett lite klumpigt, överdrivet och småfånigt hanterande av något som kunde blivit intressant på riktigt. Rätt underhållande ändå får väl sägas.
2014-10-22
Relativt bra tack vare herr Douglas samt några ubeer slemmiga skurkar.men inget nytt under solen direkt"
JohnMcClane
2013-01-13
Väldigt bra och spännande advokatsfilm :) Michael Douglas, han spelar alltid fantastiskt! En stabil 3:a :)
Halofreak92swe
2012-01-03
Spännande och snygg thriller men den kunde ha vart lite fartigare. Tycker den slutade för tvärt också. Michael Douglas är iaf väldigt duktig.
Czechflash
2011-08-23
Genomgående fina prestationer, en intressant story och två tredjedelar som gör att det kunde blivit riktigt bra med en stark avslutning. Tyvärr tappar den sista halvtimmen, men jag gillar kopplingen till The Parallax View (1974) med musiken av Michael Small, vissa likheter i storyn och så klart slutet.
kaj08
2010-10-29
Rätt intressant tema, med en gripande inledning. Andra halvan av filmen känns inte lika bra då filmen övergår mer i lättsam tv-serie-action.
Bomkia
2008-08-09
Bra skådespelare och ett relativt väl fungerande manus som är bra strukturerat (inte mycket dötid, fin uppbyggnad). 3+
hammmpus
2006-12-17
1980 är inte min favorit filmtid.
Kirikou
2006-02-13
Vad är buskapet? Lagen suger men ta den inte i egna händer? Jag tyckte att den var frustrerande. Det handlar ju om individens rätt kontra ett brotts avslöjande. Den känns mesig och i slutändan alldeles för system-o-kritisk.
djonipony
2006-01-08
coolt att han som får näsan spräckt i blåsningen med, o att han tydligen var med i både falling down o the game (hans senaste film) med douglas o reds o dick tracy med warren beatty.