2.5

Den inre fienden

Överste Casey upptäcker att general Lloyd har planer på att använda sig av falska militärövningar för att störta president Foster från sitt ämbete.

Originaltitel The Enemy Within
Regissör Jonathan Darby
Manus Rod Serling, Darryl Ponicsan, Ronald Bass
Genre Thriller, 90-tal
Skådespelare Forest Whitaker, Jason Robards, Sam Waterston, Dana Delany, Isabel Glasser, Lawrence Pressman, Josef Sommer

2018-10-21
Withaker känns trovärdig, men produktionen lider av allt som en "spännande" film inte ska innehålla. Tråkigt blir det då ämnet redan på 90-talet kändes lite uttjatat.
Harford
2014-10-22
Mycket intressant och tänkvärd film full med bra skådespelare: Forrest Withaker, Sam Waterson, Dana Delaney, Jason Robards och George Dzundza. Ett lysande screenplay av geniet Rod Serling, en av amerikansk underhållnings stora begåvningar. En film som är ännu mer aktuell idag än när den gjordes.
origC-J
2008-10-20
Typisk dussinfilm, även om det finns en del bra skådisar instoppade. Egentligen en nyinspelning av Frankenheimers minor classic "7 dagar i maj". Se den istället.
jonbo
2008-01-03
Filmen får inte upp fart förrän det är för sent.
obbeman
2006-02-05
Intressant story men för tråkigt upplagd och långsam. Forest Whitaker är däremot som vanligt mkt duktig skådis.
ainekset
2005-08-27
torftigare dialog får man leta efter, samma sak med fotot. nästan inga scener kändes hela, ena stunden var bilderna övertydliga och andra helt ologiska.. men visst fanns det ett litet underhållningsvärde.
Maj
2005-04-27
Okej :)
2004-07-12
Börjar sömnigt, men lyfter sakta men säkert. Forest är bra som alltid.
kahuna
2004-02-08
Mediokert men Whitaker e värd en trea