3.3

Den korrumperade snuten

En polis är fullständigt nergången, och det kan egentligen bara sluta på ett sätt. Han sniffar kokain, röker brunt heroin, injicerar heroin och röker crack, förutom att han dricker sprit under tjänsteutövning. Han köper prostituerade och stjäl pengar från brottslingar, som han sen låter sticka. Han spelar bort pengar som han inte har. Det finns inget hopp, och han är ett fullständigt kräk...

Originaltitel Bad Lieutenant
Regissör Abel Ferrara
Manus Abel Ferrara, Zoë Lund, Paul Calderon, Victor Argo
Genre Kriminalare, Drama, 90-tal
Skådespelare Harvey Keitel, Brian McElroy, Frank Acciarito, Peggy Gormley, Victor Argo, Vincent Laresca, Eddie Daniels, Frankie Thorn, Victoria Bastel, Bianca Hunter, Zoë Lund

Skapad 2019-11-03 av peterneal
Den korrumperade snuten är en mycket rå och skitig film av Abel Ferrara där Harvey Kietel spelar en snut som är mer dirty än Dirty Harry. Han spelar olagligt, super, använder våld mer än vad h...   Läs mer »

martineden
2019-06-29
En modern kultklassiker som innehåller en av de bästa skådespelar-prestationer som någonsin fångats på vita duken! Keitel är fullkomlig i titelrollen och filmen utgör en dekadent spiralresa mot botten i ett träsk av droger, spel och sex. Filmen är väldigt rå och en del scener är chockerande, men Keitel är verkligen fullkomlig här och det han levererar är en monumental prestation!. Mycket bra!! Snudd på mästerverk!! 4+
Engravadlax
2019-04-18
Rätt kasst skriven egentligen.
2017-10-25
Gadwin
2017-04-14
Jag gillar misären, men någonstans måste de kunna ha tänkt en bättre och mer genomtänkt handling än sådär.
2016-10-28
Kultklassiker!
kanemura
2016-05-01
Jag tycker den är gräslig men det beror mer på att jag inte gillar/förstår stilen. Säkert bra om man gillar sånt här och absolut välspelad.
sleepyhead
2016-03-30
rekommenderas om man vill se harvey keitel visa kuken och bete sig som ett svin.
KillerPutte
2015-12-23
(rek.4) Keitel är grym i filmen men man ställer sig frågan varför man gör filmen och vad vill man egentligen ha sagt? I mina ögon utelämnas alltför många trådar och jag känner "jaha" när filmen är slut.
2015-06-30
Det är misär med stort M och Ferrara levererar ångest på sitt skitigaste sätt. Keitels enmansshow rakt igenom och hans prestation borde vara en av de elakaste som gjorts. Men nånstans saknade jag ett flyt i storyn, något som gör att man bryr sig om varför främst huvudpersonen beter sig så destruktivt som han gör. Men klart en sevärd film, men inte en film för alla.
djonipony
2015-01-21