2.9

Den lilla flickan i huset vid vägens slut

Den unga, intelligenta flickan Rynn lämnas att leva ensam när fadern dör. Hon är fast besluten om att leva själv och klara uppväxten utan någon vuxen. Hon bor ensam i en villa i utkanten av stan och får kämpa med att dölja att hon faktiskt är helt ensam.

Originaltitel The Little Girl Who Lives Down the Lane
Regissör Nicolas Gessner
Manus Laird Koenig
Genre Mysterium, Thriller, Drama, 70-tal
Skådespelare Martin Sheen, Jodie Foster, Scott Jacoby, Mort Shuman, Alexis Smith

dannemoller
2019-05-19
Någon skräckfilm kan man inte kalla "The Little Girl etc.", trots att den till viss del marknadsförts på det sättet, men den är olustig på många nivåer, även om det finns inslag av mörk komedi och en fin berättelse om tonårskärlek i botten. Martin Sheen är genuint obehaglig i sin roll, men den som imponerar mest är Jodie Foster som 13 år gammal gör en nyanserad och mångbottnad insats i huvudrollen.
haajen
2018-04-03
En skruvad version av Pippi Långstrump, underhållande med en helt outstanding Foster i centrum.
ShenLong
2017-05-24
altså jodie foster är en fröjd att se som barn. jäklar sicken talang hon var
2016-10-28
Väldigt bra och välgjord kultklassiker med väldigt bra skådespelare. Jag kanske har konstig humor men jag tycker faktiskt att filmen snarare är rolig än spännande och otäck. Visst är den lite spännande men humorn har ändå övertaget.
LenWidleheyt
2015-10-25
Mest ett drama med rysarinslag. 70-talskänslan är stark och filmen är välgjord. Lågmäld spänning nästan hela tiden. En fröjd att se Jodie Foster och spänningen mellan henne och Martin Sheen.
tildiz6
2014-10-23
Vart lurad av att den var under skräckkategorin på Netflix men bortser man från att jag trodde det så var det här en bra film med toppen skådespelare
BrutusBeefcake
2014-06-28
Foster och Sheen var fantastiska, och det blev lite rysigt framåt slutet men resten var väldigt mjaaaa. (5+/15)

2014-04-01
Jodie foster er meget bra,
Zipper
2014-03-15
Begreppet som dyker upp i mitt huvud är "mysrysare", vilket i och för sig är rätt B men trevligt ändå. Jodie Foster var mästare på brådmogna roller vid den här tiden, hon var redan en välutvecklad skådis och man fattar varför det gått så bra för henne i vuxen ålder. Hon besatt inga av de typiskt irriterande barnskådisdragen. Martin Sheen var jävligt äcklig.
Taandborste
2013-12-04