2.8

Den nakna pistolen

Den rappkäftade men inte alltför klipske polisen Frank Drebin snubblar över en plan att mörda drottning Elizabeth.

Originaltitel The Naked Gun: From the Files of Police Squad!
Regissör David Zucker
Manus Jerry Zucker, Jim Abrahams, David Zucker, Pat Proft
Genre Komedi, Kriminalare, Action, Romantik, 80-tal
Skådespelare Leslie Nielsen, George Kennedy, Priscilla Presley, Ricardo Montalban, O J Simpson, Nancy Marchand, Susan Beaubian, Raye Birk, Jeannette Charles, Ed Williams, Tiny Ron, Winifred Freedman

Makta
2018-04-27
Precis min typ av humor! Lite over the top i början men en av min favoritkomedier från den tiden!
gjoob
2018-03-23
Klassiker! Förmodligen den bästa Leslie Nielsen-komedin efter Airplane!
wasteoftime
2018-01-12
Jag minns tydligt att jag aldrig fick se denna när jag var liten. Jag minns att mina syskon såg den bakom lyckta dörrar, vilket alltid skapade en viss spänning och samtidigt ett ganska stort ointresse. Jag vet inte när jag såg den första gången, men det föll mig aldrig på läppen. Det är dumt, plumpt och lågt. Inget jag uppskattar. Antagligen såg jag den någon gång i början av 2000-talet. Men jag känner igen ganska mycket, utan att kunna minnas mer specifikt. Nej, detta kan jag gott vara utan, 1,0 på SH-skalan.
2017-10-13
rolig
2017-09-12
Jag vet inte varför jag älskar dom här filmerna, som egentligen är så obotligt sämst, men jag bara älska dem. Lite som Åsa-Nisse filmerna man borde hata dem för de är så dåliga, men man bara älskar dem!
Raimo_1985
2017-09-03
Sjukt rolig. Första gången jag sett den i sin helhet! :) 5/5! Full fart helt igenom :D
Jamesa
2017-03-04
Vilken klassiker. Bra komedi.
HerrNenne
2017-02-05
Alldeles för låg nivå. Fånig.
picklessmulan
2016-12-06
Otroligt rolig film utan att gå över gränsen för mitt tycke. Man ser nya saker under omtittar. Klassiker i komedi genren.
2016-11-08
Såg den här på TV när jag var 8 och då tyckte jag den var skitlarvig.