2.6

Den oemotståndliga Martha

Filmen handlar om de tre kompisarna Frank, Daniel och Laurence, som till sättet är väldigt olika, men som alla har ett gemensamt mål, att hitta den rätta. Det är här Martha kommer in i bilden. Hon är en ung amerikanska som söker sig bort från sitt trista liv i USA, och beslutar sig för att pröva London. På ett dygn lyckas alla de tre kompisarna bli upp över öronen förälskade i Martha. Felet är bara att ingen av de tre vet om att de andra två kompisarna har träffat henne, och i och med detta tar då diverse förväxlingar och komiska missförstånd sin början.

Originaltitel Martha, Meet Frank, Daniel and Laurence
Alternativ titel The Very Thought of You
Regissör Nick Hamm
Manus Peter Morgan (I)
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Joseph Fiennes, Monica Potter, Rufus Sewell, Tom Hollander, Ray Winstone

Dele
2015-08-26
Hyfsat välkomponerad men väl sockersöt och tillkonstlad romantiksaga som i sitt försök att charma blir alldeles för stereotyp.
2014-11-12
Som en beundrare av riktigt fyndiga romantiska komedier så får man leta en hel del för de flesta är rätt usla. Här hittade jag dock en som jag gillade, dessutom tar den upp manlig vänskap och hur den klarar av om män blir kära i samma kvinna. Härliga skådespelare speciellt Joseph Fiennes, rolig handling och dialog. Fyndig "feel-good" helt enkelt. 3+
Kurosawafan
2009-04-06
snutte, Ok förströelse för stunden
Aidahog
2008-02-29
Känns väldigt 90tal, men det är mys. I London för att bryta Parismönstret.
PatrikD
2008-01-09
Inte roligt
Penny_lane
2007-08-27
London är så underbart...
DanielJohnsson
2006-08-16
Känns äldre än vad den är och slådespelarna i den är väl rätt oerfarna när dem gjorde denna (verkar det som i alla fall). Men den är helt okej.
theMiRi
2006-02-22
jävla blaj. totalt ocharmig även fast de envist försöker packa på monica potter en avig lite crazy nipertippecharm. åh fy fan, det finns inte ord för vad jag föraktar sådana här hjärtlösa på-löpande-bandet romantiska komedier

2006-01-28
Ganska trist.
Flickebarnet
2005-01-18
3+ Men så älskar jag Joseph Fiennes och britter i största allmänhet!