2.9

Den of Thieves

I Los Angeles, världens huvudstad för bankrån, är de enda som är tuffare än brottslingarna en specialdivision poliser som leds av Big Nick. När han får höra att den legendariske rånaren Merrimen planerar sin största stöt någonsin, pressar han den svagaste länken i Merrimens liga till att bli polisinformatör. För att ligga steget före polisen utför ligan en serie rån i sin förberedelse inför det omöjliga: att råna Federal Reserve Bank.

Originaltitel Den of Thieves
Regissör Christian Gudegast
Manus Christian Gudegast
Genre 2010-tal, Action, Kriminalare, Drama, Mysterium, Thriller
Skådespelare Gerard Butler, Pablo Schreiber, O'Shea Jackson Jr, 50 Cent, Meadow Williams, Maurice Compte, Brian Van Holt, Evan Jones (I), Mo McRae, Kaiwi Lyman, Dawn Olivieri, Eric Braeden, Jordan Bridges, Lewis Tan, Cooper Andrews, Marcus LaVoi

2019-10-22
Gillar den här typen av filmer och Den of thieves var ett helt okej tillskott. 140 min var dock i mäktigaste laget bland alla pumpade män där man har svårt att bestämma sig vem som är tuffast. Dock en bra story rätt igenom och snygga tighta actionscener.
ulpe01
2019-06-25
Jag gillar heistfilmer. Älskar kanske är mer korrekt. Planerandet, genomförandet, jakten efteråt. Det här kunde ha blivit en suverän heistfilm, men här finns för mycket som jag tycker att de borde ha skippat. Hela fru/exfru-grejen med Butler gav ingenting i slutändan och kunde lika gärna ha klippts bort. Är inte säker på om de ville att jag skulle hålla på skurkarna, men om det var avsiktligt: bra jobbat.
WillyV
2019-05-15
En Heat-kopia som duger, men saknar ambiance från Mann, samt förstås De Niros och Pacinos nivå av insatser. Men, tung och underhållande.
Christofer
2019-03-02
En duglig actionrökare, som dock är långt ifrån så smart som den vill framstå. Logiken haltar i slutet och jag köper det inte riktigt.
haajen
2019-02-28
Verkligen mossig film, lite snygg action men i övrigt är det rätt intetsägande. Butler ser väldigt sliten ut så bra casting där.
HerrNenne
2019-02-16
Man får följa båda de ointressanta sidorna.
Murvel48
2019-02-14
En Heat-kopia som överträffar originalet. Även denna gång höll jag på bovarna...
Björkman
2019-01-10
Stabil skurkar vs. smådirty poliser-film med snygg avslutning. Intressanta karaktärer som man dock kunde fått ut ännu mer av, speciellt vad gäller huvudpolisen. Det skrapas lite på ytan där som nästan känns onödigt då det inte blir något mer av det senare i filmen. Tempot är också ganska ojämnt, stundtals lite för lågt. Men skön och smart story i grunden med lite humor titt som tätt.
Robkiller
2018-10-24
Segt polisdrama, där det enda som lyfter den lite är Butler...
2018-09-23
Jag är så jävla trött på kukviftande mansbebisar som tror dom är tuffa och filmskapare som glorifierar dom. Dessutom är vare sig planen och utförandet eller utredningen inte alls så smart som dom vill få det att framstå. För att inte prata om kvinnoportätten. Rutten soppa som ändå har en hel del kvaliteter. Svag tvåa.