2.9

Den of Thieves

I Los Angeles, världens huvudstad för bankrån, är de enda som är tuffare än brottslingarna en specialdivision poliser som leds av Big Nick. När han får höra att den legendariske rånaren Merrimen planerar sin största stöt någonsin, pressar han den svagaste länken i Merrimens liga till att bli polisinformatör. För att ligga steget före polisen utför ligan en serie rån i sin förberedelse inför det omöjliga: att råna Federal Reserve Bank.

Originaltitel Den of Thieves
Regissör Christian Gudegast
Manus Christian Gudegast
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Gerard Butler, Pablo Schreiber, O'Shea Jackson Jr, 50 Cent, Meadow Williams, Maurice Compte, Brian Van Holt, Evan Jones (I), Mo McRae, Kaiwi Lyman, Dawn Olivieri, Eric Braeden, Jordan Bridges, Lewis Tan, Cooper Andrews, Marcus LaVoi

2020-12-11
Inledningsvis mest pinsamt kvasi-cool, men det reder ut sig. Riktigt schyst underhållning, och bitvis genuint spännande. (9/15)
Djason
2020-11-14
Spännande ja och välspelad men om den är särskilt logisk låter jag vara osagt.
sodomiten
2020-05-21
Håller med Muskelkungen där, inget vidare polisarbete. Fast det är välgjort och spännande och bra skådisar så en stark 3a för det.
Muskelkungen
2020-01-25
Märklig film. Polisen skjuter magasin efter magasin med automatvapen mitt ibland vanligt folk.
norenorama
2020-01-18
Gillade inte slutet, men Gerard Butler är jävla nice, måsete se någon annan film med honom nu.
2020-01-09
Jag minns min förvåning när denna film gick upp på biograferna i USA då jag dömde ut den som en film i direkt-till-dvd-kvalité. När jag nu sett filmen så får jag erkänna att den faktiskt lägger sig kvalitetsmässigt lite högre än jag hade trott under större delen av sin speltid. Jag kan berömma ansträngningen och försöken till att vara en smart film men det lyckas inte riktigt. Till slut är det de välkända namnen i rollistan som räddar filmen. Pablo Schreiber är alltid en favorit hemma hos mig. 2+
2019-10-22
Gillar den här typen av filmer och Den of thieves var ett helt okej tillskott. 140 min var dock i mäktigaste laget bland alla pumpade män där man har svårt att bestämma sig vem som är tuffast. Dock en bra story rätt igenom och snygga tighta actionscener.
ulpe01
2019-06-25
Jag gillar heistfilmer. Älskar kanske är mer korrekt. Planerandet, genomförandet, jakten efteråt. Det här kunde ha blivit en suverän heistfilm, men här finns för mycket som jag tycker att de borde ha skippat. Hela fru/exfru-grejen med Butler gav ingenting i slutändan och kunde lika gärna ha klippts bort. Är inte säker på om de ville att jag skulle hålla på skurkarna, men om det var avsiktligt: bra jobbat.
WillyV
2019-05-15
En Heat-kopia som duger, men saknar ambiance från Mann, samt förstås De Niros och Pacinos nivå av insatser. Men, tung och underhållande.
Christofer
2019-03-02
En duglig actionrökare, som dock är långt ifrån så smart som den vill framstå. Logiken haltar i slutet och jag köper det inte riktigt.