2.4

Den onda cirkeln

En häxa fattas för att bilda "The Craft". Häxan blir Sarah, som snabbt inser vad hon ger sig in på. När hon vill lämna cirkeln vänder sig de andra mot henne.

Originaltitel The Craft
Regissör Andrew Fleming
Manus Peter Filardi, Andrew Fleming
Genre Drama, Komedi, Thriller, Skräck, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Skeet Ulrich, Neve Campbell, Robin Tunney, Fairuza Balk, Rachel True, Christine Taylor, Breckin Meyer, Cliff De Young, Assumpta Serna, Helen Shaver, Jeanine Jackson, Nathaniel Marston, Brenda Strong

Skapad 2019-12-07 av Stygga-Vargen
Magi och övernaturliga ting har alltid fascinerat mig och sådant gör sig ofta väldigt bra på film, och en väldigt bra film om magi kom 1996 och heter Den onda cirkeln. För många år sen fick j...   Läs mer »

2018-09-22
Befriande töntig 90-talare som banade väg för serien Förhäxad. Charmigt och rätt underhållande.
2018-01-30
Den här filmen känns verkligen 90-tal. och var länge en av mina favoriter som yngre. Så den här om vecka och kände nog att jag hade vuxit i från den..
Valancy
2018-01-05
Klassiker.
MladyMilenka
2017-10-14
90-talsnostalgi
2016-10-27
90-talsklassiker! Denna film har jag sett hur många gånger som helst känns det som och jag tröttnar aldrig på den! För några år sen hade jag till och med en period då jag tittade på den varje dag (det är faktiskt sant) och jag tycker den är väldigt spännande och välgjord.
CinemaStrange
2015-12-17
Ginger snaps är snäppet bättre enligt mig.
Misslovemovie
2015-09-27
Älskar denna, en riktig klassiker som jag aldrig tröttnar på. Härlig 90-talsanda!
RobinsTaste
2015-04-03
Överaskande god rulle om lömska makter, lömska kvinnor och lömska mobbare. Lite god, anarkastiskt stuk som ger filmen fin touch. Vill inte låta ytlig, men de snygga huvudrollerna har även intressanta karaktäriska drag, vilket jag starkt uppskattar. Me like!
AlbinWesley
2015-02-24
Asså visst, jag tyckte om den, särskilt till en början. Men sen tar den en vändning som inte engagerar mig, alls, egentligen. Bra känns som ett lite starkt ord, men klart sevärd.
BrutusBeefcake
2014-05-25
Är en sucker för lömska kvinnor, high-school milö och 90-tal. Gillar detta skarpt! Även fast häxeri inte riktigt min kopp te, men gillade tjejernas inre strider och onda kvinnor är de bästa skurkarna, om de görs rätt. Vilket det gjordes i denna! (8-/15)