Den onda dockan 3

Åtta år har gått sedan Andy trodde att han förstört Chucky för gott. Men företaget Play Pal är på väg att återskapa Good Guy-dockorna. De nya dockorna tillverkas av återvunnen plast, och således kommer Chucky tillbaka...

Originaltitel Child's Play 3
Regissör Jack Bender
Manus Don Mancini
Genre Skräck, 90-tal
Skådespelare Andrew Robinson, Travis Fine, Justin Whalin, Perrey Reeves, Jeremy Sylvers, Brad Dourif (röst)

martineden
2019-07-26
Även om jag tycker att denna film som helhet är något av ett steg nedåt på kvalitetsstegen så finns det enskilda element som faktiskt räddar filmen. Andrew Robinsons maniska frisör är en riktig fröjd och är den skådespelarinsats som sticker ut här, där skådespelet är okej men inte extraordinärt. Jag tycker även iscensättningen av finalen är mycket stämningsfull och visuellt tilltalande. Ett påtagligt skifte där humorn blir ett integralt element hos Chucky-karaktären, med hans karakteristiska onliners. Bra! 3.
Solidus
2019-07-24
Håller samma nivå som dess uppföljare. Jag gillar valet av miljö och Chucky levererar sköna one-liners. "Chucky's Gonna Be a Bro". En extra eloge till Andrew Robinsons tolkning av bisarr frisör.
haajen
2018-09-23
Minst sagt dålig men fan om jag inte har lite kul, i alla fall mot slutet. Svag 2:a.
2017-11-17
Jösses, nej!!!
2017-10-28
2017-08-09
Me like!
Biberkolben
2016-07-01
Helt klart sämst i hela serien. Dessutom ser Chucky jävligt ful ut här.
myslas
2014-05-27
Sättet som Charles Lee Ray hamnar i dockan på blir bara dummare och dummare för varje film, och redan i första filmen skakade man på huvudet åt hur dumt det var. Även om man bortser från det så är manuset en katastrof och som bäst är det bara en dålig kopia på de tidigare filmerna. Chucky ser dessutom mer plastig och livlös ut än någonsin. En riktig skitfilm.
dancenow
2013-10-20
Chucky filmerna är riktigt jela sköna! 1an var grym och 2an var mycket bra. Älskar rösten till Chucky och hur psyk dockan har i filmerna!
Jämte
2013-10-18
Nja, någon som skrev manuset trodde kanske att det vore lite nytt och kreativt med hela militär-approchen. Synd att det blir så jäkla klychsigt med översittarledarna som skriker och är elaka mot de svaga och nya personerna. Fattar inte heller hur de lyckas få Chycky att leva igen efter att ha totalförstört honom i de två tidigare filmerna. Allt som allt en dålig uppföljare.