3.4

Den osynlige gästen

Adrian Doria, en ung affärsman på toppen av sin karriär, vaknar upp i ett hotellrum som är låst från insidan, tillsammans med kroppen av sin döda älskarinna Laura. Utan någon som helst logisk förklaring att rentvå honom från brottet anlitar han stjärnadvokaten Virginia Goodman. I en kamp mot klockan arbetar de under en natt med att utreda vad som egentligen hände.

Originaltitel Contratiempo
Alternativ titel The Invisible Guest
Regissör Oriol Paulo
Manus Oriol Paulo
Genre 2010-tal, Kriminalare, Mysterium, Thriller
Skådespelare Mario Casas, Ana Wagener, José Coronado, Bárbara Lennie, Francesc Orella, Paco Tous, David Selvas, Iñigo Gastesi, San Yélamos, Manel Dueso, Blanca Martínez, Pere Brasó, Jordi Brunet, Bobby Gonzalez, Martina Hurtado, Ruth Llopis

ankiew
2019-08-25
Jättebra film!
StureStenhög
2019-02-16
Snyggt och spännande med en och annan riktigt bra idé. Den vrider dock in och ut på sig själv i sina försök att vara smart, och det kan kännas lite ansträngt. Men det är fortfarande kul att försöka hänga med i alla svängar, och trots att det blir väldigt långsökt, så tror jag ändå att logiken håller ihop hyfsat
LillaBlåaMus
2018-07-13
Men vad hände med krossade bilrutan?!
2018-01-20
Snårig mordthriller där det gällde att hänga med från start. Många vändningar längs vägen och jag missade antagligen en eller två. Kan säkert höja ett snäpp om jag såg om den koncentrerad.
Murvel48
2017-12-07
En intrikat och spännande deckargåta med flera svängningar. Till en början var jag rätt irriterad över att huvudpersonerna bar sig så osannolikt korkat åt men det hela vävs ihop på ett utmärkt sätt.
Boondock_saint
2017-11-11
Riktigt bra mysterium i klassisk anda! Andra halvan är inte fullt lika bra som första, men enda anledningen till att jag inte sätter ett högre betyg är för att jag råkade klanta till det och spoila den för mig själv när jag skulle kolla upp en grej innan jag såg filmen. Så jag visste tyvärr exakt hur det skulle sluta. Ändå underhållande hela filmen igenom!
Tatty
2017-09-21
Oj vad bra den var! Riktig spännande och ganska klurig att man blir fundersam! Älskar slutet starkt då det slutade riktig bra!!
Litsne
2017-09-07
Filmen kan nog vara värd en 4:a, men jag gillade den ändå inte så mycket.
myslas
2017-08-08
Välgjort litet mysterium med flera svängningar. Inte helt originell dock och slutet var inte så väldigt överraskande. Sevärd ändå.
Christofer
2017-07-16
Andra halvan levererade inte riktigt det som byggdes upp i början tycker jag. En klart godkänd twist-historia, men där man slog lite knut på sig självt mot slutet och där slutet kändes en aning korthugget. Kanske är jag lite väl hård här, men jag kände mig inte helt nöjd efteråt så det kan inte bli mer än en trea i slutändan.