2.5

Den otroliga historien om det jättestora päronet

Den lilla elefanten Sebastian och katten Mitcho bor i Solby ? en trevlig liten kuststad där allt andas frid och lycka. Tills den dag då borgmästare J.B. plötsligt försvinner. En dag på en fisketur hittar vännerna en flaskpost från J.B. där han berättar att han är strandad på Den Mystiska Ön. I flaskan ligger också ett litet frö som de snabbt planterar. Fröet blir till ett jättestort päron, som de gör om till en båt och ger sig ut på en äventyrlig färd mot ön?

Originaltitel Den utrolige historie om den kæmpestore pære
Alternativ titel The Incredible Story of the Giant Pear
Regissör Amalie Næsby Fick, Jørgen Lerdam, Philip Einstein Lipski
Manus Bo Hr Hansen
Genre Äventyr, Animerad, Familjefilm, 2010-tal
Skådespelare Alfred Bjerre Larsen (röst), Liva Elvira Magnussen (röst), Peter Frödin (röst), Henrik Koefoed (röst), Peter Plaugborg (röst), Søren Pilmark (röst), Jakob Oftebro (röst), Peter Zhelder (röst), Bjarne Henriksen (röst), Peter Aude (röst)

Mysharry
2020-11-20
Jobbiga röster, och fördomar om kortväxta teknokrater med bokstavsdiagnoser. Rörig historia, också. Men barnen (4 och 7) satt stilla och tysta hela filmen, så den borde egentligen få en femma. Men det blir en svag tvåa.
larsen1976
2018-04-09
*gäsp* Säkert mycket roligare om man vore 8-12 år. Men nu känns den så där.
ekmanälskaren
2018-04-02
Gullig och fin historia om vänskap och äventyr!