2.6

Den otroliga vandringen

Två hundar och en katt måste tillfälligt skiljas från sin familj och bo på en bondgård. Men djuren rymmer.

Originaltitel Homeward Bound: The Incredible Journey
Regissör Duwayne Dunham
Manus Caroline Thompson, Linda Woolverton, Sheila Burnford
Genre Drama, Komedi, Familjefilm, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Robert Hays, Kim Greist, Benj Thall, Veronica Lauren, Kevin Chevalia, Jean Smart, Gary Taylor, Michael J Fox (röst), Sally Field (röst), Don Ameche (röst)

Skapad 2019-12-09 av Rollywood
Den otroliga vandringen är en nyinspelning av filmen The Incedible Journey från 1963 som baserar sig på den brittiske författaren Sheila Burnfords bok med samma namn. Vi får följa tre husdjur p...   Läs mer »

2018-01-03
Tyckte om boken, filmen var ingen höjdare precis!!!
2016-10-23
En av favoriterna när man var grabb!
2016-10-16
Alltså.... nej.
2014-11-21
Jag är inte så mycket för filmer där man ger djuren röster men denna filmen älskar jag totalt. När jag var yngre älskade jag den för spänningen och humorn och idag som ägare av husdjur så blir man förtvivlad för man älskar sina djur så mycket. De amerikanska djurrösterna med Michael J. Fox, Sally Field och Don Ameche är underbara liksom de svenska.
Henkoo
2013-05-25
o jag skulle just skriva att Timell är ju den som sköter sig bäst. Jämför med röstskådisarna till människorna..där snackar vi värdelöst. Men mina barn gillar den och den har sina fina stunder. Slutet till exempel. Men kan nog inte betygsätta denna då jag bara sett den dubbade. Såg den aldrig som barn själv.
beia
2012-05-12
Uppväxt med den här filmen. Nu när jag är äldre så har jag insett att filmens slut är ett av de vackraste någonsin! Älskar allt!!
Greigh
2011-08-21
Martin Timell's dubbning på den svenska versionen får mig alltid skratta. Så jävla värdelös!
greenigerdin
2011-08-09
Så sorglig och så fin, tårarna rinner flera gånger av flera olika anledningar.
Kajsa91
2011-08-05
Älskade den när jag var liten, sorglig och grät dock. Inte sett den på flera år så betygsätter som jag tyckte när jag var liten.
Elizadushkufan
2010-08-29
En av mina favoritfilmen när jag var barn, riktigt spännande från början till slut. Och en av få filmer där 2:an är väldigt bra den också.