3.3

Den siste gunfightern

En legendarisk revolverman har drabbats av cancer och kommer till en liten stad för sin sista vila. Men tre gamla fiender vill fortfarande möta honom i en sista duell.

Originaltitel The Shootist
Regissör Don Siegel
Manus Miles Hood Swarthout, Scott Hale
Genre Drama, Western, 70-tal
Skådespelare Ron Howard, John Wayne, Lauren Bacall, James Stewart, John Carradine, Richard Boone, Hugh O'Brian, Bill McKinney, Harry Morgan, Scatman Crothers

Snah
2017-07-28
Missat att betygsätta efter att jag såg den för något år sen. Blek och stereotyp.
jlam
2015-06-25
Om det inte var för Waynes sorti hade den ju inte varit någonting. Som västern är den helt fantasilös och jag har inte tillräckliga band till kobåjstjärnan för att ge ett känslomässigt betyg.
norenorama
2014-02-07
Slutet drog ner betyget från 4.
92axha10
2013-11-27
Härligt att se ikonerna i slutet på sina karriärer. Även om revolvrarna läggs på hyllan så kommer vi alltid att minnas dem. Ett passande slut för legendarer.
ShenLong
2012-09-09
ingen annan som reagerar på vad den faktiska svenska titlen är?

2012-05-01
Solid, vemodig western som levererar det mesta man kan önska sig. Kanske inte Waynes bästa film, men en fin avskedsbugning.
ted_the_one
2010-09-24
Ett mycket värdigt avslut på Waynes långa karriär. Ganska långsamt tempo men aldrig tråkig eller seg. Rekomenderas verkligen!
Rune2000
2010-07-05
En fin sista rulle som John Wayne kan helt klart vara stolt över. Visst har denna typ av historier blivit vardagsmat för dagens publik och därför kan jag förstå varför inte alla kan uppskatta denna film. Förhoppningsvis kan du se bortom dessa hinder och uppskatta filmen som den är.
AnecdotistOwl
2010-05-27
Give it up for John Wayne!
kennert
2010-05-09
Mycker bra sistafilm av Wayne.