2.8

Den siste scouten

Två föredettingar - stjärnsnuten Willis som förlorat jobbet och det före detta quarterback-esset Wayons som anklagats för bl a knarkbrott - slår sig ihop ijakten på en mördare. Det visar sig att de petat i ett riktigt getingbo och för att överleva får de ständigt vara redo...

Originaltitel The Last Boy Scout
Regissör Tony Scott
Manus Shane Black
Genre Mysterium, Komedi, Action, Thriller, 90-tal
Skådespelare Bruce Willis, Damon Wayans, Chelsea Field, Noble Willingham, Taylor Negron, Danielle Harris, Halle Berry, Bruce McGill, Badja Djola, Kim Coates, Chelcie Ross, Joe Santos, Clarence Felder

2019-08-15
Haha, fånig,,,
Misslovemovie
2018-02-11
Mycket action och rolig emellanåt men det blir lite för mycket av allting.
deswhip
2017-09-14
Den här filmen är väldigt underhållande. Dialogen är snärtig som bara den och Bruce Willis är klockren som avdankad, alkoholiserad looserdeckare som ändå kickar ass och medans han gör det har han alltid något coolt att säga. Filmen är också i stort välgjord, bra, häftiga karaktärer och snyggt filmad. Men tyvärr brister filmen i trovärdighet och stil, kaxigheten blir i flera fall helt orealistisk, speciellt med lilljäntan och dialogen saknar liksom klass på sina ställen. Det här sänker för mig filmen från vad som kunde varit en svag fyra hela vägen ner till en stark tvåa. Lite synd men som sagt, väldigt underhållande film.
Solidus
2017-07-12
Bruce Willis är född till att spela alkoholiserad och deprimerad snut/deckare med ett mörkt sinne för humor, då han är en av styrkorna med filmen. Dock känns det att "Den sista scouten" vill vara en ny "Dödligt vapen", men det lyckas man tyvärr inte. Jag gillar Tony Scott och hans intensiva actionscener och filmen bjuder på underhållning, men det känns mediokert jämfört vad vi har att jämföra med, som t.ex. "Dödligt vapen" och "Die Hard". Helt ok actionfilm, men det finns bättre.
Jaganatha
2017-04-12
Filmens bästa replik fälld av Bruce Willis efter att en otäcking har knivhotat honom och sagt att han gärna vill höra honom skrika: "Play some rap music", mumlar Brucie Boy, knappt hörbart. Ha,ha!
AlbinWesley
2015-12-16
Visst är det väl ett habilt hantverk, och skapligt underhållande, men jag begär mer från en enkel actionfilm ändå.
yrkeschaufföre
2015-07-03
För nio år sen sänkte jag från fyra till tre men nu tycker jag bara det räcker till en stark tvåa. Damon är okej men Bruce är mest pinsam.
LauenKauen
2015-03-04
Härlig action med många roliga inslag. Willis är fenomenal som en osympatisk, avdankad och rå detektiv. Actionen är tät och intensiv och drar sig inte för brutaliteter. Det absolut bästa med filmen var replikerna, även om de var aningen torra så fick man sig ett gott skratt emellanåt. Stark 3a/Svag 4a.
LordKaoz
2014-11-11
Bra första gången men trist andra gången då man vet om någon verkligen står i garderoben eller inte etc. Coola repliker av Willis bär upp filmen.
2014-11-08
OK actionrulle med Bruce Willis och den enda riktigt talangfulla brorsan i den oändliga skaran bröder; Damon Wayans. Skön dialog driver filmen framåt, en och annan hård smäll på käften och Halle Berry i en biroll som striptease-dansös gör det till en lagom rulle att avnjuta med en påse chips...