Den som dräper - Öga för öga

Ett misshandlat lik dyker upp. Mordroteln misstänker omedelbart ett samband med pågående gängkrig mellan östeuropeiska knarkgäng. Lyckligtvis har man lyckats placera en polis som chaufför till maffialedaren Jacov. Men Thomas Schaeffer tror att det kan finnas något annat mer personligt som står på spel än droguppgörelser. När polisen som går under cover också hittas död, måste han ta ett livsfarligt beslut som kommer att ha stora konsekvenser för både för mordroteln, honom själv och hans familj.

Originaltitel Den som dræber : Øje for øje
Regissör Kasper Barfoed
Manus Morten Dragsted, Siv Rajendram, Karina Dam
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Kim Bodnia, Lars Mikkelsen, Tómas Lemarquis, Jakob Cedergren, Lærke Winther, Thomas Levin, Laura Bach, Stanislav Sevcik, Allan Hyde, Toke Lars Bjarke, Frederik Meldal Nørgaard, André Babikian

Murvel48
2016-11-20
Ett rätt avslaget avsnitt. Det sämsta av de fem jag sett.
2015-05-08
Hade det inte varit för att vi är några stycken som har bestämt oss för att tillsammans se alla filmer i denna filmserien så hade jag hoppat över denna. Handlingen med "gängkrig mellan östeuropeiska knarkgäng" var otroligt avtändande redan från början. I jämförelse med tidigare tre filmer i filmserien så var denna extra svag. Enda glädjeskuttet jag tog var när Kim Bodnia dök upp men det skulle visa sig att inte heller han var på sitt bästa skådespelarhumör.
Hanness
2013-01-04
Den får en 3a enbart för Kim Bodnia.
Bozze80
2012-12-17
Ett stort steg uppåt från förra filmen, kanske för att Kim Bodnia som vanligt är utmärkt som gangster, känns fel de få gånger han spelar polis... Blir spännande att se om de efterföljande filmerna är lika bra som denna.
XJR
2012-10-12
Jag gillar denna serien, bra skådisar, bra handling, bra spänning. Solklar 4:a!
Christofer
2012-09-16
En historia som man sett förut och ingenting nytt alls förutom att man slängt in en soundtrack med ödesmättade toner till den grad att Terminator 2 ringde och ville ha tillbaka slingor. Väldigt märkligt att se Kim Bodina på 'fel' sida lagen, han är ju lie av en dansk polishjältesikon. Kändes ungefär lika fel som att de Mikael Nyqvist som skurk i Wallander's Mastermind.
Atrejo
2012-09-14
Förstod vem mördare var efter 30min och hade han inte lunginflammation? Kim Bodnia är som vanligt bra men manuset håller inte. Svag tvåa
Luciphere
2012-04-09
Spännande dansk serie. Bra avsnitt. Stark 3:a.
Goham
2011-09-20
Verkar vara en trevlig liten serie det här, danskjävlarna är för bra på film alltså. Lysande Bodnia, som vanligt.
jermzoid
2011-09-02