2.3

Den som söker

Efter sina föräldrars plötsliga död upptäcker Tuva att hon är adopterad och börjar tillsammans med sin dotter söka upp sina rötter ? en känslomässig färd som leder tillbaka till den lilla staden där hon växte upp. Men vad är det egentligen invånarna så desperat försöker dölja? Hoten växer sig starkare ju närmare hon kommer sanningen.

Originaltitel Den som söker
Alternativ titel Crestfallen
Regissör Johan Lundh
Manus Johan Lundh
Genre 2010-tal, Drama, Thriller
Skådespelare Josephine Bornebusch, Björn Granath, Claes Ljungmark, Ingela Olsson, Erik Johansson (II), Tyra Olin, Louise Peterhoff, Chatarina Larsson, Mikaela Knapp, Marika Lindström, Niklas Falk, Michael Petersson

2018-02-27
Blä, svensk film är inte bra alltså!!!
origC-J
2016-08-16
Ett närmast hopplöst överanvänt koncept, men gott hantverk räcker långt. Svag trea.
ViolaIngeborg
2016-08-04
Stundtals extremt spännande, men mot slutet lite för mycket som en såpopera och lite töntig klippning och effekter. Allra sista slutet var aningen konstigt.
okidoki
2016-08-01
Utvecklar sig till en skräckfilm. Godkänt.
larsen1976
2016-02-01
Medelmåttig och har några spännande moment. Men överlag ingen höjdare.
mammene
2015-07-08
Det började bra, om man kan säga det när man blir livrädd. Tyvärr blev det bara sämre efter hand och slutet kändes inte som ett slut, för mycket obesvarade frågor som inte riktigt gick ihop. Snyggt foto dock!
Tatty
2015-06-30
Okej och lite spännande men för förväntade mig inte att den skulle vara så bra.
Rele
2015-06-29
En seg men ändå bra och sevärd film. Manuset var inte det bästa. Jag ger en trea i alla fall.
Bullen84a
2015-06-29
Värd att se
Hypostas
2014-08-07
Otäck och obehaglig film, som är tämligen välberättad och sevärd. Stabil trea.