2.7

Den som viskar

Den alkoholiserade lärarinnan Anna vaknar en morgon i sitt hus med en mördad 16-årig pojke liggande på sovrumsgolvet. Hon har inget minne av hur pojken hamnat där men fängslas för mordet. Hennes bror Tommy vägrar tro att hon är skyldig och börjar på egen hand rota i fallet. Snart börjar en ondskefull brottshärva nystas upp där en hemlig krets av pedofiler verkar ligga bakom mordet. När Tommy och Anna närmar sig sanningen hamnar de i absolut livsfara och det visar sig att de inte kan lita på någon runt omkring dem

Originaltitel Den som viskar
Regissör Maria von Heland
Manus Maria von Heland
Genre Drama, Thriller, Mini-serie, 2000-tal
Skådespelare Lia Boysen, Lena Nyman, Pernilla August, Per Oscarsson, Anders Ekborg, Margreth Weivers, Etienne Glaser, Dag Malmberg, Kåre Mölder, Eva Milesson, Åsa Bodin Karlsson, Tova Magnusson

Xenox
2012-07-10
Svag trea. Ganska seg dramathriller.
sirkurt
2011-11-19
Intressant och underhållande men också lite ojämn, historien känns till slut lite för osannolik.
Dele
2011-08-09
Schablonartad och överdrivet hysteriskt presenterad historia som känns ganska verklighetsfrämmande, och således inte heller förmår att engagera.
Kajsa91
2011-08-09
Helt okej antar jag. Ville gilla den mer men nja, gillade inte slutet alls.
Docklands
2010-07-24
Den var väl värd 1:- på DVD, men det är fan inget jag kommer att se om någonsin.

2010-02-08
( 10% ) Oengagerande svensk produktion.

2009-12-28
Den är jätte bra och spännande. Ända från början till slutet var den spännande!! Absolut en helt 5a för denna svenska filmen.
FabianBom
2009-04-20
man blir tagen av denna film, så verkligt bemötande...
Christofer
2008-03-01
Största problement med filmen är att den försöker vara smartare än den klarar av. Kändes något lång emellanåt, men storyn var bra, samt bra skådespelare. En trea.
monsterpop
2007-07-21