3.2

Den stora dagen

Tre vänner. 12 stormiga år. En dag måste vi alla möta verkligheten. När den dagen kommer, kommer ingenting mer vara sig likt.

Originaltitel Big Wednesday
Alternativ titel Summer of Innocence
Regissör John Milius
Manus Dennis Aaberg, John Milius
Genre Drama, Komedi, 70-tal
Skådespelare Jan-Michael Vincent, William Katt, Gary Busey, Patti D'Arbanville, Lee Purcell, Sam Melville, Darrell Fetty, Joe Spinell, Robert Englund, Barbara Hale, Fran Ryan, Dennis Aaberg, Reb Brown, Michael Talbott, Hank Worden, Gerry Lopez

stars
2013-09-29
På det stora hela en bra film om vänskap och om att växa upp. Även om den kunnat effektiviserats. Exceptionellt snygga surftagningar förhöjer upplevelsen. Kultstatus och nostalgi för personer med förkärlek till vågor, och kvarstår som den bästa filmen inom sitt tema. Och är faktiskt mer genomtänkt än man tror om man tittar efter. Kul med en ung Robert Englund!
eriqk
2012-06-27
Robert Englund stod även för berättarrösten
jallek
2011-06-24
Musiken! Bilderna! Mådde jättebra av denna.
-Daulig-
2010-08-31
Jag känner mig lite hemsk som inte kan ge mer än en 2:a. Visst, det är en snygg film, men ack så uttråkad jag blev i mängder. En godkänd film iallafall, för jag fick mig ett par charmiga scener samt en ung Robert Englund.
Spidde
2009-04-05
Att det handlar om surfare får mig att ha överseende med en del saker, som till exempel dåligt skådespel och ibland haltande handling. Men det är en snyggt filmad och sympatisk film, så det får bli en svag trea trots allt. I genren surffilm är den helt OK.
DanielMott
2008-06-18
Tarantino kan stoppa upp sig i sitt eget arsle.

2007-10-12
Cowabunga dude! men helt okej film...
ezeikel
2007-09-18
godkànt -
WEKurtz
2007-07-15
Tarantino sa om filmen att surfare är pack och de förtjänar inte en så bra film som Big Wednesday, bara att hålla med. Riktigt snyggt fotad.
Janozh
2005-08-24