2.8

Den stora duellen

Lee Van Cleef spelar sheriff som hjälper en oskyldigt dömd man.

Originaltitel Il Grande duello
Alternativ titel The Big Showdown
Regissör Giancarlo Santi
Manus Ernesto Gastaldi
Genre Western, 70-tal
Skådespelare Lee Van Cleef, Horst Frank, Alberto Dentice, Jess Hahn

dudson
2019-03-30
Typisk Cleef Western som inte var någe spec. Till filmens fördel var det starka bov utbudet. the Saxons. Vidriga skurk bröder där ena massakerar en hel bunt med folk i vit kostym när han ler#) Sen den blonda fanskapet är inte mkt bättre han" Filmens svaghet är själva storyn. Annars bra skit!!
LucaCanali
2016-09-18
det här är bara för sorgligt..livan är stenhård som alltid och inledningen lovar gott, här är det sw av bra snitt och med ett gyllene score på det, men sen blir det babbelwestern av det hela ja fan snudd på kostymwestern. hade jag vetat vad som väntat hade jag kunnat förbereda mig mentalt och antagligen inte surat så hårt men nu får det bli: betyg okej (44/100).
Docklands
2012-01-18
Klassiskt, men ibland blev det lite långrandigt. Hård doc, men kunde vart bra mycket hårdare om man skurit ner på komiken lite.
Afflicter
2011-09-16
Är det något som är bättre än allt annat i Il Grande duello är det Luis Bacalovs svepande musik (vilket Tarantino också insåg). När det kommer till spaghetti och westerns är det bara Ennio som gör det bättre. Den här filmen innehåller för övrigt det roligaste stunt jag har sett i en western.
Krantzylvania
2007-04-21
Kamerapanoreringarna var ganska fula och onödiga men Van cleef är hård som granit
Andy_B
2004-12-07
har bara hört den fina musiken...
Czechflash
2003-04-08
Var ganska dålig klippning i denna film, men Lee Van Cleef spelar alltid bra och musiken var godkänd. Men klippningen var pinsamt rolig eftersom det var så märkbart fel.