2.6

Den stora tågkraschen

Ett hämndlystet datageni programmerar in två tåg på kollisionskurs. Säkerhetsagenten Al Mitchell ska se till att tågresan för vicepresidentens fru löper utan problem. Till sin fasa upptäcker Mitchell att de båda tågen kommer att kollidera och att ingen kan programmera om datorn.

Originaltitel Disaster on the Coastliner
Alternativ titel På dödligt spår, Kollisionskurs
Regissör Richard C Sarafian
Manus David Ambrose
Genre Action, Drama, 70-tal
Skådespelare Pat Hingle, Lane Smith, William Shatner, Lloyd Bridges, Robert Fuller, Yvette Mimieux, Raymond Burr, E G Marshall

Raimo_1985
2014-11-07
Staaaark trea på denna, jag trodde den skulle vara dålig och tråkig men den var ju rätt bra. Ingen fyra men knappast nån svag trea heller. Trean är stark. Den här är svår att slita sig ifrån, bra skådisar, rollfigurer man inte glömmer, men som det också är oklart vad de tillför handlingen, även om det låter paradoxalt. Skummisen/Skojaren t.e.x, vad vill han egentligen? :) Märkte efter ett tag att det verkligen är en TV-film.
2012-02-04
Är man tågfantast är detta säkert rafflande på alla sätt, men denna tv-producerade thriller känns dammig och lyckats inget vidare trots hyfsade skådisar.
KusinKnase
2006-10-29
Spännande katastroffilm, gjord för TV. Heter "Kollisionskurs" på hyrvideo. Vi som gillar tåg missar inte denna!