3.9

Den svarta blomman

Miniserie. Polisen Ron Cravens politiskt aktiva dotter mördas. Spåret leder till en konspiration där regeringen verkar vara inblandad.

Originaltitel Edge of Darkness
Regissör Martin Campbell
Manus Troy Kennedy-Martin
Genre Mysterium, Mini-serie, Kriminalare, Drama, Thriller, 80-tal
Skådespelare Joe Don Baker, Ian McNeice, Joanne Whalley, John Woodvine, Hugh Fraser, Jack Watson, Bob Peck, Allan Cuthbertson, Bill Stewart, Zoë Wanamaker, Charles Kay, Kenneth Nelson, T R Bowen, David Fleeshman

Skapad 2019-12-13 av Matewan
Den bästa brittiska miniserie som någonsin gjorts. Den har verkligen allt. Spänning, action, politik, känslor - ja allt. Första gången den visades i svensk TV visste jag inte riktigt vad jag sku...   Läs mer »

sawa
2016-03-10
Måttligt spännande.
Hypostas
2014-03-04
Sevärd miniserie från det kalla kriget. Stark trea.
Esettlokko
2012-11-12
Överraskande bra, bjuder hela tiden på oförutsägbara vändningar. Sköna karaktärer, grymt skådespeleri och intressant utveckling.
Semiramis
2012-08-22
Ah, bra men inte väldigt. Tyckte första två eller tre avsnitten var riktigt bra, men sen spårade det ur och blev ointressant.
Ima_Tree
2012-04-08
Riktigt bra!
carnevil
2012-02-16
Eric Claptons jävla mögmusik skulle man klara sig utan!
jingoo
2011-10-17
Bäst i sin genre kanske? Slutscenen i första avsnittet med pistolen och nallebjörnen gav mig gåshud.
Moj
2010-08-21
Så vansinnigt mycket bättre än Martin Campbells egen nyinspelning i långfilmsformat (med en Mel Gibson på tomgång, comeback - pffft). Se denna istället.
hairofthedog
2010-06-27
nästan hur bra som helst.
ilBrutto
2009-03-14
En riktig kvalitetsminiserie från BBC som känns lika aktuell i dag som för 20 år sedan. Tyvärr är musiken hysteriskt dålig och serien är lite knepig att hänga med i, men spänningen framförallt på slutet är enastående. Hoppas de vårdar grunden och det politiska engagemanget i filmen som spelas in