3.1

Den svarta cirkeln

En serie terrordåd har plötsligt drabbat Stockholm. En bomb detonerade i Hedvig Eleonora Kyrka och följdes av ytterligare en på Centralen. Ingen tog på sig ansvaret, inga meddelanden, inga spår bara en total tystnad.

Originaltitel Den svarta cirkeln
Regissör Pelle Seth
Manus Thomas Borgström, Lars Bill Lundholm
Genre Kriminalare, Mini-serie, Thriller, 90-tal
Skådespelare Stefan Sauk, Liv Bernhoft Osa, Lars-Erik Berenett, Ernst Günther, Agneta Ekmanner, Allan Svensson, Tomas Laustiola, Rikard Wolff, Thomas Oredsson, Roland Hedlund, Åke Lindman, Lars Väringer
Filmnummer 19899

KyLLo
2018-01-25
Intressant att händelserna utspelar sig i kända närmiljöer och tidsandan. En del bra och sköna skådespelare också. Den faller tyvärr på att den inte är särskilt välskriven. Den är intressant i början och slutet, men däremellan tryter koncentrationen. Stark tvåa.
AlbinWesley
2016-03-14
"serverfel" jamen kära filmtipset då kan ni ju glömma att ni får min utförliga kommentar på nytt. Sammanfattningsvis: grå och tråkig.
MattiasStrand
2015-06-21
Riktigt spännande bitvis och för min del även viss nostalgifaktor, var nästan på väg att sätta ett högre betyg men i sluttampen tappar den tyvärr en del i logik och trovärdighet.
Xenox
2012-07-23
Stark tvåa. Känns rätt gammal och seg.
hullarn
2011-07-31
Första halvan av serien är tät och väldigt mycket thriller. Sen går det utför. Karaktärerna får alldeles för vässad intuition (missar antingen det uppenbara eller har otrolig tur) och handlingen blir på sina ställen direkt fånig... Överlag sevärt, men inte omissbart. Typiskt trea.
cinneman
2010-11-11
Välspelat. Men med vissa trovärdighetsproblem. Det var här som Stieg Larsson hittade Lisbeth Salander.
Bozze80
2010-06-10
Det enda som inte höll klassen i den här var Sauks frisyr...
ItalyErik
2010-06-04
Grym politisk thriller. Sauk har aldrig varit bättre.
XJR
2010-03-15
Har faktiskt lyckats missa denna serie när den var ny, men ser den med glädje nu! En massa bra skådisar, och en ovanligt välgjord svensk handling om fult maktspel av skrupelfria herrar. Stefan Sauk är mycket bra i huvudrollen och Berenett är lysande cool som "fuling". Klar 4:a!
Jonatoon
2009-10-30