3.6

Den tatuerade änkan

Ester är en kvinna i övre medelåldern. Hon har vanan att skämma bort såväl sin bufflige man som barn och barnbarn. Mitt i julfirandet dör Esters faster. Det blir början till uppbrott och ett nytt liv för Ester. Prisbelönad TV-film.

Originaltitel Den tatuerade änkan
Regissör Lars Molin
Manus Lars Molin
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Mona Malm, Sven Wollter, Erland Josephson, Per Graffman, Jan Malmsjö, Ingvar Hirdwall, Pia Johansson, Göran Forsmark, Maria Kulle, Gunilla Nyroos, Lakke Magnusson, Niklas Falk

2017-10-30
Rolig,,,,
Gigi1943
2014-09-22
Helt underbar och så vår bästa skådis till på köpet, Mona Malm.
Pillynilly
2012-12-17
Fick i uppgift att analysera denna med dess karaktärer i min psykologikurs. Trodde den skulle vara usel, men fann mig själv skrattandes ett flertal tillfällen. En speciell sorts humor visserligen, men inte nödvändigtvis dålig. Övergången från olycklig och att bryta sig ut är lite konstlat här och dotterns överspelande går mig på nerverna, samt ett abrupt slut av filmen, gör att det inte är en fullpott, men dålig är den då inte.
Hypostas
2012-11-14
Småtrevlig skröna, men inte direkt min kopp té. Passar säkert bättre till äldre damer att titta på.
Xenox
2012-06-26
En av Lars Molins bästa filmer som handlar om att ta för sig och leva livet. Bra skådespelare också.
Tenchi
2011-11-25
Mycket bra spelat. Intressanta karaktärer och bra manus.
solopoetry
2011-07-08
Svensk film som vågar tvista mer än vad som är vanligt i svensk film, min favorit av Lars Molin.
2010-12-01
Riktigt bra och rolig feelgod film på många plan, men kändes lite tafflig i hantverket och så. Stark trea.
Jessicaology
2010-11-18
Denna film är kreativ som alla Molins filmer. Jag älskar den! Kvinna tar ton och lever livet!
sunnhed
2010-08-31
Har vi sett samma film? Underbar insats av samtliga, så slipper jag precisera mig mer om denna fina film!