3.2

Den unge giftmördarens handbok

Graham tröttnar på sin omgivning, speciellt sin styvmor, och bestämmer sig för att förgifta alla som irriterar honom.

Originaltitel The Young Poisoner's Handbook
Regissör Benjamin Ross
Manus Benjamin Ross, Jeff Rawle
Genre Kriminalare, Drama, 90-tal
Skådespelare Anthony Sher, Ruth Sheen, Hugh O'Conor, Charlotte Coleman, Roger Lloyd Pack, Paul Stacey, Samantha Edmonds, Frank Mills, Arthur Cox, John Thomson, Jean Warren

Djason
2012-02-26
En ganska seg men ändå hyffsad välgjord film så betyget får bli en stabil 2:a.
SalotSar
2012-01-30
Rolig.
hsimpson
2010-10-21
Börjar ganska skönt med en aning överspel så att det känns B på ett bra sätt. Tappar avsevärt under andra halvan, men stannar på en svag trea.
Terran
2010-09-24
Det är inte bara soundtracket som för tankarna till A Clockwork Orange. En del av upplägget är även det samma, samt att ett par scener är direkt kopierade. Detta är varken en plus eller minus, och filmen får en svag trea.
Goham
2010-03-09
En härlig gammal klassiker!

2009-11-14
En mycket trist och seg historia med ett skådespel som känns väldigt misstajmat på nåt konstigt sätt. Jag tittade på klockan under hela filmen och hade väldigt svårt att fastna i handlingen. Lägsta betyg blir det dock inte då filmen trots allt är välgjord.
Kurganen
2008-09-16
Märklig film. Inte särskitl känd skulle jag tro men en fantastisk film. Tragi-komisk med det brittiska 60-talet som fond. Rekommenderas!

2008-07-29
den är jätte dålig...
Prettodekadens
2008-06-14
Jag tycker det är en ganska stor turnoff att förtexterna har så stora likheter med A Clockwork Orange. En stark 3:a.
Rickelin
2008-05-04
Jäkligt skön i början! Klockren huvudroll. men sen när han hamnar på det där jobbet o börjar fippla med muggar så sjunker dramatiken... Cool film dock, synd att inte slutet var bättre.