2.6

Den våldsamma flykten

En lojal cowboy gör vad han kan för att rädda sin nyligen avlidne arbetsgivares ägor. Han hamnar i slagsmål med både tjuvar och mördare men står fast vid sitt kall.

Originaltitel Take a Hard Ride
Alternativ titel La Lunga cavalcata, La Parola di un fuorilegge... è legge!
Regissör Antonio Margheriti
Manus Eric Bercovici, Jerrold L Ludwig
Genre 70-tal, Western
Skådespelare Lee Van Cleef, Jim Brown, Fred Williamson, Catherine Spaak, Jim Kelly, Dana Andrews, Barry Sullivan, Harry Carey Jr

dudson
2018-07-21
Tråååååkig. En western med nästan enbart Bucks blir fan inte bra! Stackars Cleef ser helt ointresserad ut. Helt död blick. Pay the rent movie."(-2
Raimo_1985
2015-02-06
Rolig och lite tramsig, Fred W lite löjlig i början men sen tar han sig som nästan alltid. Lustig roll för Jim Kelly. Mycket hår på alltid lika tuffa Van Cleef. Synd att det där klantiga radarparet inte var med så länge. Jim Brown är bra. Inget jättespeciellt med filmen men den vägde upp skådespelarensemblen bra, det är inte så att de bara virrar omkring utan något att gå på. En trea.
Krantzylvania
2007-05-24
Grymt bra western, miljöerna är sjukt snygga. Pike och Tyree måste vara världens coolaste radarpar!
CinemaniaC
2007-03-20
Klen regi och simpelt manus som ändå blir en hyfsad western, tack vare en del bra skådespelare och fantastisk musik av Goldsmith. Finns en stor actionsekvens halvvägs genom filmen som är riktigt bra dock. Dana Andrews har en liten roll i början.