2.4

Den vilda jakten på juvelen

I kassasuccén Den vilda jakten på stenen fann författarinnan Joan Wilder och äventyraren Jack Colton varandra. I den här rafflande uppföljaren är de tillbaka i äventyrens värld, med Ralph tätt i hälarna när de färdas genom den farofyllda Nordafrikanska öknen. Inte ens svekfulla infödingar, fasansfulla fängelsehålor eller en till synes ändlös rad av skurkar kan hindra trion.

Originaltitel Jewel of the Nile
Regissör Lewis Teague
Manus Lawrence Konner, Mark Rosenthal
Genre Komedi, Action, Romantik, Äventyr, 80-tal
Skådespelare Michael Douglas, Danny DeVito, Kathleen Turner, Spiros Focás, Holland Taylor

Dele
2021-08-24
En onödig uppföljare som inte har samma charm och flyter lika bra som föregångaren.
dlu
2020-09-03
Filmtipsets algoritm säger att jag ska ge den 4+
päronanton
2020-08-01
Tycker den här är bättre än första filmen! Första är absolut inte dålig, båda dessa är givna klassiker. Gillar att det är öken tema i den här, bra musik och Danny DeVito är för härlig!
dafreakish
2018-12-16
Klassiskt äventyr som jag gillade som barn. Men bör ses om med vuxna ögon.
2018-04-25
Så där...
Fetjocke
2016-12-17
Underbara klichéer! Bäst var Michael Douglas 80-talsoutfit.
2016-10-31
Hafsigt ihopsatt uppföljare som inte lever upp till sin föregångare. Den var å andra sidan riktigt bra medan den här känns medelmåttig. Men tack vare en stor dos charm och roliga karaktärer blir det ändå god underhållning på ett sånt sätt de bara kunde göra under 80-talet.
deswhip
2016-07-31
Mitt tips blir att inte slösa bort tid på att titta på den här filmen.
TheHorrorfan
2015-09-15
Inte alls lika bra som den första filmen. Ganska tråkig om jag minns rätt.
Barbamuffin
2015-03-02