2.8

Den vilda jakten på lyckan

De äkta makarna Roses äktenskap börjar gå snett. När de inte kan komma överens om hur de ska fördela sin egendom i skilsmässan, utbryter krig. De blir mer och mer ondskefulla och galna, och kommer förmodligen att ödelägga hela sitt hem.

Originaltitel The War of the Roses
Alternativ titel Rosornas krig
Regissör Danny DeVito
Manus Michael Leeson
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Michael Douglas, Danny DeVito, Kathleen Turner, Marianne Sägebrecht, Sean Astin, Heather Fairfield, G D Spradlin, Peter Donat, Dan Castellaneta, Danitra Vance

dlu
2020-09-04
Det war-as för lyckan.
jonassjohnson
2016-02-21
I ert vetlösa hat.
Korben_Dallas
2015-12-02
Alltid älskat denna enda sen barn vilket är lite konstigt kan jag känna då jag inte vet än film mer lämpad för vuxna. De som slog mig denna gången var dess starka tryck på att hela storyns utspel var en metafor för krig. Mkt bra detalj som gör sig subtilt påmind i Dannys kontor utsikt. Vietnam någon?
Tatty
2015-05-18
Vilken galen film. Jösses vad de inte är kloka i huvudet men fy vad roligt att se dem ändå haha. De är så galna och roliga. Spelar bra ihop som de andra filmerna.
2015-01-12
Kathleen Turner var en stor favorit en gång i tiden och här tillsammans med Michael Douglas levereras fina insatser och stark kemi. Här får vi ta del av slutet på ett äktenskap och dess värsta sidor och två människors brist på uppförande. Det är allvarligt och svart i berättandet men också väldigt roligt och annorlunda. 3+
ziferN
2014-08-01
Att detta är en kul film är nog inte det rätta ordet för filmen, även trots att filmen lyckades lockade fram något skratt hos mig. Men det som jag däremot gillade med filmen är den mysiga atmosfären och den välspelade dramatiken mellan två personliga favoriter, Douglas och Turner, främst Michael Douglas som alltid är sevärd. Det är dessutom faktiskt underhållande hela vägen och inte det minsta tråkig, samt så måste jag lyfta filmen för det minst sagt "vågade" slutet.
Hypostas
2014-02-09
Nej.
Endymion
2014-01-26
Strunta i de fåniga ettorna här nedan: Detta ÄR en väldigt välgjord dramakomedi som fortfarande håller måttet!
Hypostas
2013-09-13
Inte kul.
Berniey
2013-02-22
Misslyckad komedi och mycket påfrestande!