2.9

Dödskommendantens Kvinnoläger

Ett tåg med tillfångatagna kvinnor anländer till ett tyskt arbetsläger. Lägerkommendanten blir förtjust i en av kvinnorna och gör allt för att för att kvinnan skall bli kär i honom med så udda metoder som förödmjukning och att bevittna tortyrscener.

Originaltitel Le Deportate della sezione speciale SS
Alternativ titel Deported Women of the SS Special Section, SS Special Section Women
Regissör Rino Di Silvestro
Manus Rino Di Silvestro
Genre Drama, 70-tal
Skådespelare John Steiner, Lina Polito, Stefania D'Amario, Erna Schürer, Sara Sperati, Solvi Stubing, Guido Leontini, Paola D'Egidio, Ofelia Meyer, Maria Renata Franco, Anna Curti, Felicita Fanny

dudson
2015-12-16
Pöken i filmen verkar att ha svårt att Koncentrera sig här! Förövrigt xtremt trist historia med noll tortyr och våld som nazi WIP filmer skall innehålla. Men Steiner övertygar ändå som Nazist. Gott så"
Korben_Dallas
2014-02-18
Vilken dynamisk utstrålning kommendanten hade spelad av John Steiner. Bra film med intressant story, man vet inte riktigt vems sidan man är på då alla verkar så ödesatta inuti sig själva.
Totenkopf
2009-07-23
Här var det inte lätt att hålla ögonen öppna.
2008-09-12
Jag blev definitivt tagen på sängen. Det jag trodde skulle bli traditionell sleaze och naziploitation visade sig vara betydligt djupare, mer berörande och psykologiskt intressantare. Ett bitvis mycket vackert soundtrack bidrog också till det emotionella djup som man kanske helst vill slippa i dylika filmer. Huruvida filmen vann eller förlorade på sin seriositet kan jag inte svara på. Däremot är den inte en sleaze-rulle i mängden. (8+/15)
Docklands
2008-05-24
Det här måste vara den tristaste naziplotation filmen jag sett.
tilapia
2007-05-09
john steiners karaktär är kul! i övrigt är det lika trist som vanligt i koncentrationslägret...
JaNej
2005-02-17
jäklar
ThrashingMad
2004-11-10
Små tråkig.
Lonewolf
2004-10-24
Mindre tortyr m.m. och bättre handling än genomsnittet i genren.
Sturmcafe
2004-07-02
Den helt klart bästa nazifilmen! John Steiner är helt otroligt bra!