2.3

Descendants

I kungariket Auradon är Ben, den generösa tonårssonen till Odjuret och Belle, redo att ta över tronen. Hans första kungörelse blir att erbjuda en ny start åt de bråkiga tonåringarna Mal, Evie, Carlos och Jay, som bor på De förlorades ö. För första gången får de skurkaktiga tonåringarna nu chansen att leva i Auradon och börja på privatskola med de andra barnen. Kommer de att följa i sina skurkaktiga föräldrars fotsteg, eller kommer de att välja den goda sidan och rädda riket?

Originaltitel Descendants
Regissör Kenny Ortega
Manus Josann McGibbon, Sara Parriott
Genre 2010-tal, Action, Äventyr, Komedi, Fantasy
Skådespelare Mitchell Hope, Sarah Jeffery, Booboo Stewart, Dove Cameron, Cameron Boyce, Sofia Carson, Keegan Connor Tracy, Dan Payne, Kristin Chenoweth, Jedidiah Goodacre, Melanie Paxson, Kathy Najimy, Stephanie Bennett, Wendy Raquel Robinson, Maz Jobrani, Dianne Doan

adinfin
2016-03-13
Älskar filmen men också skådespelarna.
Noseman2005
2016-01-09
Sunkigt. Men 9-åringen ger den en femma. (3/10)
AlbinWesley
2016-01-06
Har svårt att avgöra vilka parametrar jag ska bedöma den efter. Sett som klassisk live action Disney är det förstås en given etta. Men jag visste ju på förhand att det var en Disney Channel-grej, tv-film snarare i stil med High School Musical än någon riktig film. Snövit-häxan var rolig så jag sätter en tvåa.
bryngel
2015-11-02