2.2

Destricted

Sju konstnärer och filmare fick i uppdrag att göra kortfilmer på temat porr och konst. Destricted blev resultatet.

Originaltitel Destricted
Regissör Marco Brambilla, Larry Clark (I), Gaspar Noé, Matthew Barney, Marina Abramovic, Sam Taylor-Johnson, Richard Prince
Manus Larry Clark (I), Gaspar Noé, Matthew Barney, Marina Abramovic, Sam Taylor-Johnson, Marco Brambilla, Richard Prince
Genre Drama, Vuxenfilm, 2000-tal
Skådespelare August, Jasmine Byrne, Dillan Lauren, Sativa Rose, Angela Stone, Nancy Vee, Manuel Ferrara, John Saint John, Destiny Deville, Kora Reed, Chris Raines, Shirin Barthel, Richard Blondel, Celine Tran

Pugie
2016-10-08
Jag gillade Larry Clarks, Marina Abramovics och Marco Brambillas filmer så får bli en trea trots att resten inte var så nice.
Dele
2016-09-16
Ojämnt, men flera av filmerna är alldeles för tunna.
HelmasaurKing
2016-05-02
Herregud vilken smörja. Snabbspolade mig igenom skiten.
Smultronsylt
2015-09-02
Udda. Så udda att jag skrattade faktiskt. Inte bra utan påtvingat annorlunda.
LVX156
2013-09-04
Larry Clarks film får en stark trea, resten betydligt lägre, så det landar på en tvåa.
claudiomarino
2013-05-29
Medelnivån sänker betyget för Larry Clarks intressanta bidrag.
JimCarrey
2013-03-27
Marina Abramovic - skitskön 3. Marco Brambilla - 1. Larry Clark - 2. Sam Taylor-Wood - 1. Richard Prince - 4- (jag gillade verkligen filmad gammal TV och ljudspåret. Magiskt). Matthew Barney - 2+. Gaspar Noe - 4- (romantik! en fantastisk hyllning till det ensamma sexlivet). Ööööööööööh detta ger väl typ en svag trea. Som kuriosa kan jag meddela att Larry Clarks variant adopterats som genre av porrvärlden, dvs blyga killamatörer vs erfarna porraktriser. Sen att inte ha med Bruce LaBruce på ett sånt här projekt är lite grann att skjuta sig själv i röven 3-
oliver_twistor
2013-01-15
Först och främst måste jag ställa mig frågande till varför den här filmen har godkänts här på Filmtipset. Bryter inte filmen mot policyn mot porrfilm. Detta är porrfilm, tycker jag. Även fast det är konstnärligt utfört. Jag blev besviken på Destricted. Den enda kortfilmen jag tyckte om var Larry Clarks dokumentär om en helt vanlig kille som hade sex framför kameran med en porrskådis. Två kortfilmer kunde jag inte titta på. Den ena av dem hade stroboskopblinkningar under hela filmen. Varning alla epileptiker. Den andra av dem bestod av supersnabba klipp av filmsnuttar. Se denna film möjligen för Larry Clarks kortfilm, men jag tycker att de andra kortfilmerna är inte värd att lägga varken pengar eller tid på. Tyvärr.
Jormungandr
2012-10-16
Även om det är s.k. "konstnärer" som gjort inslagen så skulle jag kalla detta för porr film. en har ju helt sonika bara filmat tv'n när han tittar på gammal 70-tals hårdporr. de övriga är inte mycket bättre.
Taliah
2012-04-06