2.8

Destroyer

LA-polisen Erin Bell återfår kontakten med det kriminella gäng hon för ett tjugotal år sedan infiltrerade undercover tillsammans med partnern Chris. Att på nytt möta gängmedlemmarna väcker traumatiska minnen av ett uppdrag med katastrofal utgång, och triggar den hämndlystnad som länge förföljt Erin. Hon tvingas åter konfrontera den hänsynslöse gängledaren Silas, samtidigt som hon desperat tacklar sitt livs svåraste uppdrag: att hålla sin sextonåriga dotter från den sortens män hon själv kommit att förakta.

Originaltitel Destroyer
Regissör Karyn Kusama
Manus Phil Hay, Matt Manfredi
Genre Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Nicole Kidman, Toby Kebbell, Tatiana Maslany, Sebastian Stan, Scoot McNairy, Bradley Whitford, Toby Huss, James Jordan, Beau Knapp, Jade Pettyjohn, Shamier Anderson, Zach Villa, Natalia Cordova-Buckley, Colby French, Kelvin Han Yee, Joseph Fatu

lucius
2020-03-28
Kidman har hård-studerat Ellen Ripley inför den här rollen känns det som. Hon gör en riktigt grym prestation på båda sätt.
Christofer
2020-01-08
2019-11-07: Kidman gör ju en lysande prestation, men tyvärr var inte manuset tillräckligt intressant för att nå de högre höjderna.
2019-11-23
Det här var Kidmans show och hon gör det bra. Själva storyn kunde väl jobbats på en aning.
Djason
2019-10-14
Kidman är fantastik i sin roll där hon är sminkad till oigenkännlighet. Skön kontrast i tillbakablickarna. Själv handlingen är väl inte så där jätte ordinärt men ändå en klart sevärd film.
Hanness
2019-06-20
Var ett misstag att se filmen, mycket dåligt.
Zok
2019-06-17
Tyvärr också en film som inte fått så mycket uppmärksamhet. Helt klart också en av de bättre filmerna från förra året. Kusama leverera ännu en gång och Nicole Kidman gör en bra rollprestation.
BigQ
2019-05-17
En film som bygger på en skådis förvandling kan bli jävligt bra, men också riktigt dåligt. Jag kan inte sluta titta på Kidmans peruk, det slår mig hela tiden att hon ”skådespelar”, det funkar helt enkelt inte, detta är det sämsta jag sett Kidman göra, hon håller oerhört hög klass i det mesta hon gör men tyvärr inte här. Storyn är medioker och blir aldrig spännande.
cedmoy
2019-04-13
Nicole är kanon och den är välregisserad, schysst stämning, bra musik - bra på det stora hela men jag fattar liksom inte poängen - inte för att en film måste har ett djupt budskap eller så men jag fattar inte vad det är den vill förmedla. Under filmens gång kan jag inte låta bli å tänka vad som fick Nicole att vilja göra den här filmen (förutom utmaningen i hantverket kanske) Nej i slutändan mer eller mindre meningslös film som inte ger mig någonting....
PeterTheW
2019-03-18
Nja. seg.
paninaro
2019-02-28
Kidmans sminkning och syndiga slitenhet är det jag tar med mig från Destroyer. Ramhandlingen känns väldigt sökt och, även om LA noir-vibbarna är sköna, så är polisarbetet och familjeproblematiken lite för självmedvetet stiliserade för filmens bästa. En stabil tvåa.