Det är nåt som inte stämmer

Running with Scissors handlar om Augusten Burroughs, som på grund av sina chockerande minnen från uppväxten med en alkoliserad far och ostabil mor, får spendera sina ungdomsår i sin mammas terapeuts bisarra storfamilj.

Originaltitel Running with Scissors
Regissör Ryan Murphy (I)
Manus Ryan Murphy (I)
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Annette Bening, Gwyneth Paltrow, Jill Clayburgh, Brian Cox, Joseph Fiennes, Evan Rachel Wood, Alec Baldwin, Joseph Cross, Kristin Chenoweth, Heather Clark, Beth Grant, Colleen Camp, Dagmara Dominczyk, Patrick Wilson, Gabrielle Union

swampblues
2014-12-14
Underbar film om religiösa extremister galen psykoanalys piller och 70-talsflum.
tvamvarg
2014-01-13
Som filmen heter. Känns som en Wes Anderson-wannabe men det är något som saknas. Några fniss här och där, dock.
cool_sweethear
2011-09-20
Jag borde inse nångång att alla filmer jag älskar verkar alla andra dissa...
ziferN
2010-11-10
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här filmen precis, jag kan börja med att säga att detta var en film som absolut inte föll mig i smaken och jag gillade inte denna så mycket alls. Jag tyckte filmen var lite trist och tråkig ibland och filmen var alldeles för skruvad för min smak, jag brukar gilla denna sorts story på filmer men jag tyckte denna var lite väl skruvad och kass gjord.(manuset var inte heller så välgjord och bra precis) Skådespelsprestationer var dock bra, speciellt från favoriten Alec Baldwin(ville ha mera scener med honom), Joseph Cross, Evan Rachel Wood(lika het som vanligt) och Annette Bening. Jag gillade verkligen scenerna mellan Joseph Cross och Evan Rachel Wood, dom scenerna var i princip det bästa med hela filmen. Filmen gav mig dock några skratt och jag tyckte underhållnings-värdet på filmen var helt ok faktiskt så det höjer ju betyget till en svag 3a för att jag är snäll. Men som sagt filmen gav mig helt ok kvällsunderhållning men detta är absolut inget jag rekommenderar eller se om igen, det finns mycket bättre liknande filmer.
Bandersnatch
2010-01-27
Borde sett filmen innan jag läste boken. Konstigt att de ändrat pappan till mycket snällare och tonat ned vänskapen mellan Augusten och Nathalie. Deras vänskap var det jag tänkte mest på genom boken och som gav den någon slags struktur. De lyfter fram Agnes väldigt mycket i filmen istället. Vet inte om jag ska gilla det eller inte. Filmen är ok även om de har tonat ned alla sjuka grejer som händer väldigt mycket och satsat mer på en massa känslan av deppighet istället för som i boken framhäva känslan av meningslös tristess. Det är fel känsla filmen igenom. Det blir liksom inte så intresseväckande. Och när just strävan efter mening lyfts bort blir den här berättelsen rätt meningslös. Måste ändå när jag sitter och har åsikter säga att familjen Turcotte framstår som riktigt jobbiga i verkligheten efter stämningsförsöket. Jag tycker Burroughs har visat dem kärleksfullt och respektfullt i sin bok och att de framstår som excentriska men godhjärtade. Jag fattar inte varför de är rädda att hatas. Idioter. Morsan tycker jag framställs i både bok och film som någon som inte är frisk och behöver hjälp, inte som ett monster.
anemona74
2009-12-13
Ja sjuk film och ännu sjukare familj. Snacka om att man tycker synd om grabben, men jag kan inte låta bli att skratta högt ibland ändå...den var bättre än jag väntat mig.
alexis_flohr
2009-11-22
Intressant på trailern missade den på TV...
devalanteriel
2009-10-25
Vilken jädra smörja. Mycket bra skådespelare dock, räddar tvåan.
JaxJulle
2009-09-14
Plus för mycket bra skådespelare. De räddar en film som i övrigt är vilsen. Den vill väldigt mycket men lyckas aldrig nå ut med det. Det som borde kännas spännande och lustigt blir oftast mest krystat.
P-H
2009-06-22
Originaltiteln är ganska talande. Bristen på vägledning från föräldrarna är bara förnamnet. Filmen har för övrigt klart varierande kvalitet.