2.4

Det brinner!

Frida och hennes nya bästis Isabell har tjuvrökt vid ödeladan och när den brinner ner tror de att det är de som är skyldiga. Miniserie för ungdom producerad av SVT.

Originaltitel Det brinner!
Alternativ titel Laura Trenter - Fire!
Regissör Mikael Marcimain
Manus Pernilla Oljelund
Genre Drama, Familjefilm, Thriller, Mini-serie, 2000-tal
Skådespelare Lena B Eriksson, Loa Falkman, Cecilia Frode, Sofie Hamilton, Örjan Landström, Göran Ragnerstam, Anastasios Soulis, Sally Carlsson, Emilia Widstrand, Magnus Krepper, Henrik Norlén, Ted Åström, Tin Carlsson, Josefin Nilsson

2019-06-13
Jösses, vilken värdelöst film. URK!!!
2016-09-22
Det här var faktiskt över förväntan.
AlbinWesley
2016-04-13
Den är hyfsat bra, beaktande sin målgrupp. Annars håller den ju inte riktigt. Men helt ok!
2014-11-13
Baserad på författaren Laura Trenters ungdomsthriller med samma namn. För sin målgrupp, barn i åldern 9-13 år så fungerar den. Inledningsvis finns det några riktiga skräckliknande scener som kan skrämma yngre barn. Skådespelarna fungerar även om det inte är något fantastiskt.
Asmorod
2014-02-26
Så medelmåttigt lagom att "Medioker" får en synonym. Eller kriterierna för en definitionsbild i ett uppslagsverk smärtsamt uppfyllda.
Klintan911
2012-10-06
För att vara ett drama riktad till barn och ungdomar så var den godkänd. Men efter att man sett om den som äldre ser man brister, en del förutsägbara ting och dåliga skådespelare.
IsaSand
2012-09-25
Falkman, vilken hjälte, ordet casual förkroppsligat. Har Ebbas föräldrar tagit LSD? Vad är det för värdelös twist? Den skyldige är en snubbe som vi har fått se en gång och som vi inte får veta någonting om förrän vi får reda på att han är skurken. Värdelöst!
Xenox
2012-07-18
Spännande ungdomsfilm.
Jonathan89
2010-09-20
Jodå, den duger.
december98
2010-09-18
Jag såg den på kvällen, själv, det var läskigt.