2.6

Det Kapitel 2

27 år efter de skrämmande händelserna i Derry samlas alla barndomskamraterna igen för att försöka döda den onda clownen Pennywise, som nu har återvänt starkare och otäckare än någonsin.

Originaltitel It Chapter Two
Alternativ titel It 2
Regissör Andy Muschietti
Manus Gary Dauberman
Genre Drama, Skräck, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Jessica Chastain, James McAvoy, Bill Hader, Isaiah Mustafa, Jay Ryan, James Ransone, Andy Bean, Bill Skarsgård, Jaeden Martell, Wyatt Oleff, Jack Dylan Grazer, Finn Wolfhard, Sophia Lillis, Chosen Jacobs, Jeremy Ray Taylor, Teach Grant, Nicholas Hamilton, Javier Botet, Xavier Dolan, Taylor Frey, Molly Atkinson, Stephen Bogaert, Jess Weixler, Jake Weary

dafreakish
2020-04-25
Tråkigt att detta andra kapitel inte alls lever upp till den första filmens kvalitet. Pennywise är fortfarande obehaglig och Skarsgård gör en bra insats. I övrigt är det Hader som är bäst när skräcken går på tomgång.
päronanton
2020-04-18
Det jag gillar med Det är den fina gemenskapen som ungdomarna finner i varandra. Alla har det tufft på olika sätt och är väldigt ensamma i sin situation, men att sedan hitta andra och finna styrkan i det. Jag blir rörd! Bill Skarsgård är väldigt bra som Pennywise! Jag tycker annars att det blev lite för mycket av allt på slutet av filmen, men det är min åsikt.
2020-03-01
Det andra kapitlet var snyggt som bara den och fullproppad med skräckeffekter. Men den genuina skräcken som King skrev så bra om porträtterades mycket bättre i det första kapitlet när de var barn.
DiMMUBoRGiR
2020-01-27
Inledningen porträtterar ett genuint obehagligt scenario som känns alltför realistiskt. De 2 minuterna är också det enda som engagerar eller skapar känslor; allt annat är otroligt svagt, larvigt och ett totalt misslyckande.
dudson
2020-01-26
Visst en läckert snyggt, gjord skräckis" där det ruvar en creepy otäck stämning över allt. Men det hela känns smått blase/segt emellanåt. Älskar verkligen dock hur dom använder skådespelarna på ett bra uppbyggt vis. Känns trovärdigt" Sen kult att King gör en cameo + all härlig nostalgi med arkad spel & film posters/)
WillyV
2020-01-26
Sämre än ettan men bättre än 1990-versionen.
Hanness
2020-01-24
Del 1 var betydligt bättre, men helt OK avslut.
Robkiller
2020-01-18
Det här fungerade inte alls som film.
TFJ
2020-01-06
Filmens största problem är dess längd. Man hade gott kunnat korta ner den tre kvart eller så.
vonadel
2020-01-04
Tycker inte den var lika bra som ettan, men håller ändå. Känner mycket nostalgi till denna berättelse. Tar mig tillbaka typ 100 år när jag läste boken med stor behållning. 7/10.