2.7

Det: Kapitel 2

27 år efter de skrämmande händelserna i Derry samlas alla barndomskamraterna igen för att försöka döda den onda clownen Pennywise, som nu har återvänt starkare och otäckare än någonsin.

Originaltitel It: Chapter Two
Regissör Andy Muschietti
Manus Gary Dauberman
Genre Drama, Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare James McAvoy, James Ransone, Bill Hader, Jessica Chastain, Jess Weixler, Bill Skarsgård, Xavier Dolan, Isaiah Mustafa, Jay Ryan, Wyatt Oleff, Jaeden Martell, Andy Bean, Jeremy Ray Taylor, Sophia Lillis, Finn Wolfhard, Chosen Jacobs, Jack Dylan Grazer

Punkliv
2019-11-03
Kapitel ett var ingen höjdare men detta är rent förargande. Vilken dynga! Bill Skarsgård gör för övrigt en extremt dålig Pennywise. Den där extremt enerverande, löjliga autiströsten är nog det minst läskiga inslaget i en skräckfilm någonsin. Usch!
amam
2019-10-17
Bra skådisar, bra casting, nonstop action i stort sett hela filmen trots att den är ganska lång. Ettan var bättre, kändes bättre med de yngre skådisarna men trots det var den väldigt sevärd. Stark trea.
ASSFACE
2019-10-13
Travesti! Överanimerad, fånig och super-oläskig.
Maduson
2019-10-13
Ville tillägga att jag tyckte castingen var suberb och överlag är den hållbar som fortsättning men når inte upp till ettans nivå. Sen gillar jag personligen inte CGI-festivalen som pågick som ett knarkmissbruk på Woodstock. Hemsk överdosering.
Maduson
2019-10-13
Gillar normalt humorn och uppskattar den själv, men ibland kändes det som att humorn tog i överhand och resultatet blir att publiken gapskrattar och det ofta, vilket sabbade lite för det som skulle/kunde vara skrämmande också.
best_jeppe
2019-10-09
Når tyvärr inte upp till första filmen. Filmen känns både otroligt stressad samtidigt som den känns seg och långdragen. Däremot har de lyckats otroligt väl med castingen då man direkt kan se vilken vuxen som spelar vilket barn. I vilket fall så kommer jag definitivt spana in den Supercut som Muschietti har pratat om. Stabil 3a.
ami86
2019-09-24
Hade inget emot humorinslagen. Tyckte att filmen var underhållande och välgjord, men den når inte riktigt upp till samma nivå som Kapitel 1.
Ghostface
2019-09-22
Att gå på en film som denna är som att gå på tivoli så det är bra att ha i åtanke vad man förväntar sig av en film. Det fanns en del surrealistiska scener som var humoristiska och inte läskiga, Stephen Kingmiljöer är filmiska tills den riktige Stephen King ska vara med och skådespela. I slutändan är detta dock tyvärr rätt töntigt och tillrättalagt.
Djason
2019-09-18
Långdragen som tusan och ibland vet man inte om det är skräck eller komedi man tittar på. Håller den gamla filmen som helt klart bättre.
miguelmetal
2019-09-16
Att en nästan tre timmar lång film är för kort är nog det bästa betyget en film kan få. Bättre en den första och den var riktigt bra. Full pott!