2.6

Det: Kapitel 2

27 år efter de skrämmande händelserna i Derry samlas alla barndomskamraterna igen för att försöka döda den onda clownen Pennywise, som nu har återvänt starkare och otäckare än någonsin.

Originaltitel It: Chapter Two
Regissör Andy Muschietti
Manus Gary Dauberman
Genre Drama, Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare James McAvoy, James Ransone, Bill Hader, Jessica Chastain, Jess Weixler, Bill Skarsgård, Xavier Dolan, Isaiah Mustafa, Jay Ryan, Wyatt Oleff, Jaeden Martell, Andy Bean, Jeremy Ray Taylor, Sophia Lillis, Finn Wolfhard, Chosen Jacobs, Jack Dylan Grazer

DiMMUBoRGiR
2020-01-27
Inledningen porträtterar ett genuint obehagligt scenario som känns alltför realistiskt. De 2 minuterna är också det enda som engagerar eller skapar känslor; allt annat är otroligt svagt, larvigt och ett totalt misslyckande.
dudson
2020-01-26
Visst en läckert snyggt, gjord skräckis" där det ruvar en creepy otäck stämning över allt. Men det hela känns smått blase/segt emellanåt. Älskar verkligen dock hur dom använder skådespelarna på ett bra uppbyggt vis. Känns trovärdigt" Sen kult att King gör en cameo + all härlig nostalgi med arkad spel & film posters/)
WillyV
2020-01-26
Sämre än ettan men bättre än 1990-versionen.
Hanness
2020-01-24
Del 1 var betydligt bättre, men helt OK avslut.
Robkiller
2020-01-18
Det här fungerade inte alls som film.
TFJ
2020-01-06
Filmens största problem är dess längd. Man hade gott kunnat korta ner den tre kvart eller så.
vonadel
2020-01-04
Tycker inte den var lika bra som ettan, men håller ändå. Känner mycket nostalgi till denna berättelse. Tar mig tillbaka typ 100 år när jag läste boken med stor behållning. 7/10.
2019-12-23
Förvånansvärt nog bättre än första! Jag vill minnas att delen med dom vuxna är tråkigare och sämre både i miniserien från 90-talet och i boken. Men här tycker jag det är bättre. Filmen är aldrig läskig, även om den är äcklig på sina ställen. Jag skrattar mer än blir rädd av skräckmomenten. Men den är underhållande och väldigt snygg. Inte en stark trea, men en klar.
Engravadlax
2019-11-28
Oof. Jag vet inte om det är Kings roman, som jag inte har läst, eller det faktum att bara en av de tre manusförfattare som jobbade på It (2017) anlitades för denna... men det är extremt ojämnt. Mer än varannan scen faller platt. Det finns flera scener som är riktigt bra, och många som är helt gångbara eller som är av blandad kvalitet, men för min del väger de inte upp det dåliga--det utdragna lyckliga slutet var nog droppen som fick det att rinna över för mig, blä. (Richies humor känns f.ö. extremt anakronistisk, inte ens dåliga komiker låter så 80-tal 2016.) Visuellt ett gediget hantverk ändå. Och Bill Skarsgård.
2019-11-21
Alltså nej med stort N. Det här filmen har för tok för mycket specialeffekter att det rent utsagt bara bli löjlig. Det känns som man enbart har koncentrera sig på defekterna och nästan uteslutit själva handlingen, vilket gör att filmen känns tunn och nästan irriterande att kolla på. Ettan tyckte jag var riktigt bra, men inte lika som filmen från 1990. Visserligen var specialeffekter mycket sämre men ack, filmen hade en mycket bättre manus och handling. Jag håller med om att Tim Curry rolltolkning av DET är mycket bättre än Bill Skarsgård tolkning..