2.3

Det lever

Paret Davis får ett barn som har en otrevlig vana - det dödar folk så fort det blir skrämt.

Originaltitel It's Alive!
Regissör Larry Cohen
Manus Larry Cohen
Genre Skräck, Drama, 70-tal
Skådespelare Sharon Farrell, John P Ryan, James Dixon, William Wellman Jr, Andrew Duggan, Shamus Locke

myslas
2020-10-29
Blir bättre längre in men första halvan är mest tråkig och rätt pinsam.
2018-08-12
Totalt värdelös på precis alla sätt och vis!
2018-05-16
Förbisedd liten pärla som garanterat inte togs emot med glädje i sverige när det begav sig. Omtitt efter många år och den har växt ett snäpp i mina ögon. Rätt skruvat och ibland ologiskt, men Cohens filmer brukar funka så och det ger karaktär. Här exponeras inte "det" mer än vad som är nödvändigt - ett klassiskt knep som funkar utmärkt. Less is more finns ju knappt numera tyvärr, men här förlitar de sig på starka karaktärer, otäck atmosfär och en släng ångest. En b-film i alla avseenden, men en förbaskat trevlig sådan.
federico033
2016-12-03
Stämningsfull kult cultrulle som lyckas vara creepy på rätt fåniga premisser. Minns att när vi såg den så var vi alla överens om att pappan var stencool och hade världens pokerface
kanemura
2016-07-31
Filmen tappar mycket på en del ganska ologiska grejer och konstiga reaktioner från karaktärer. Utöver detta är filmen stämningsfull och monstret är relativt välgjort och hemskt. Roligt också att se min favorit John P Ryan i sin enda huvudroll och hår spelar han finfint.
2014-01-12
Fräck bebis - ofräck film. (5+/15)
haajen
2013-07-07
En oväntat smart film som trots knackig regi och några rejäla dalar vad gäller effekter och skådespeleri bjuder på en del snygga scener. Svag trea.
Screwface
2012-11-29
Helt okej. Men visa inte den för din gravida fru.
ItalyErik
2012-09-24
Stämningsfull liten rysare. Bra musik av Bernard Herrmann som vanligt.
zonk
2012-07-05
Kompetent o stämningsfull, skön musik o bra skådespel från pappan.. om än med tokigt ful mördarbäbis, och vissa smärre logiska luckor..